«Κουκλόσπιτο» Νο1 – Στο 1ο Νηπιαγωγείο Καλλιθέας. Τα νήπια και τα προνήπια της Καλλιθέας ζητούν αξιοπρεπή στέγη

Έκπληκτα και άφωνα έμειναν τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Καλλιθέας Μοσχάτου, μετά την αυτοψία και τη συζήτηση που έγινε με υπαλλήλους των Τεχνικών Υπηρεσιών και τον Ανάδοχο του έργου, κατά την επίσκεψή τους στο προκάτ που έστησε ο Δήμος Καλλιθέας στον προαύλιο χώρο του 1ου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας.

Από το 2018 που ψηφίστηκε ο Νόμος 4521 για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης, ο Σύλλογός μας προσπάθησε να συνδράμει το έργο του Δήμου Καλλιθέας για την εξεύρεση λύσεων στο στεγαστικό ζήτημα, καταθέτοντας προτάσεις και υπομνήματα, υποδεικνύοντας συγκεκριμένους χώρους στους οποίους μπορούν να στεγαστούν τμήματα Νηπιαγωγείων ή να δημιουργηθούν αίθουσες και να χτιστούν σύγχρονα κτίρια ενημερώνοντας τις σχολικές κοινότητες, πραγματοποιώντας ενημερωτικές εκδηλώσεις και καταλήγοντας σε κινητοποιήσεις, παραστάσεις στα Δημοτικά Συμβούλια, καθώς ο Δήμος Καλλιθέας παρέμενε αδρανής όλα αυτά τα χρόνια, ζητώντας τελικά και παίρνοντας αναστολή για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι καταθέσαμε 5 υπομνήματα με αναλυτικές και συγκεκριμένες προτάσεις, προκαλέσαμε 7 συναντήσεις με την Επιτροπή Παιδείας, τη Σχολική Επιτροπή και τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, κάναμε 3 παραστάσεις σε Δημοτικά Συμβούλια, 3 κινητοποιήσεις μαζί με γονείς στο Δημαρχείο.

Είναι φανερό ότι ενώ υπήρχε η ενημέρωση, οι προτάσεις και ο χρόνος για να δοθούν μόνιμες και αξιοπρεπείς λύσεις για τη στέγαση των Νηπιαγωγείων, ο Δήμος Καλλιθέας  αδιαφόρησε!

Δυστυχώς, με λύπη, διαπιστώνουμε ότι πέρασαν τέσσερα ολόκληρα χρόνια και ο Δήμος Καλλιθέας δεν κατάφερε να κάνει κανένα ουσιαστικό και μόνιμο έργο για την υλοποίηση της υποχρεωτικής δίχρονης Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Σήμερα, υπό την πίεση του χρόνου και την κοινωνική διαμαρτυρία και μπροστά στον κίνδυνο, για άλλη μία χρονιά, να μην υλοποιηθεί η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, η Δημοτική Αρχή προχωρά σε ενέργειες βιαστικές, πρόχειρες, ευκαιριακές.

Η περίπτωση του 1ου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας αποτελεί το χαρακτηριστικό παράδειγμα που δικαιώνει τους χαρακτηρισμούς περί αδιαφορίας και προχειρότητας, ως προς τις ενέργειες του Δήμου Καλλιθέας.

Στην περίπτωση αυτή όμως προκύπτουν και ερωτήματα ως προς την καταλληλότητα, την ασφάλεια και την λειτουργικότητα της προκατασκευασμένης αίθουσας (προκάτ) που στήθηκε στον προαύλιο χώρο του 1ου  Νηπιαγωγείου Καλλιθέας, όπου:

  • Για την τοποθέτησή της μετακινήθηκαν οι βρύσες και κόπηκαν δέντρα στο προαύλιο του Νηπιαγωγείου!!!
  • Η τσιμεντένια βάση που κατασκευάστηκε για την υποστήριξη του προκάτ έχει μικρότερη επιφάνεια από την απαιτούμενη και δεν προσαρμόζεται στην επιφάνεια της υπερκείμενης κατασκευής, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εύλογες απορίες για την στατικότητα, καθώς η μία πλευρά βρίσκεται στον αέρα κατά μισό μέτρο υποστηριζόμενη από πρόχειρα υποστηρίγματα και δημιουργώντας πιθανούς κινδύνους στα παιδιά που προαυλίζονται, καθώς εξέχουν επικίνδυνα κόχες στις δύο γωνίες.
  • Ταυτόχρονα ο χωροταξικός προσανατολισμός του προκάτ, έχοντας αντίθετη πρόσοψη από το κτήριο του νηπιαγωγείου, εκτός της αίσθησης δυσαρμονίας του χώρου, δημιουργεί συνθήκες ελλιπούς φυσικού φωτισμού εντός του προκάτ, καθώς δεν υπάρχουν παράθυρα από την ανατολική πλευρά του.
  • Δημιουργείται σοβαρός προβληματισμός σε σχέση με το μέγεθος του προκάτ, κατά πόσο επιτρέπει τη δημιουργία «γωνιών» ή «κέντρων ενδιαφέροντος» ή «κέντρων δραστηριοτήτων», απαιτούμενων για την παιδαγωγική οργάνωση μιας τάξης Νηπιαγωγείου.

Επειδή όμως τα παιδιά της Καλλιθέας έχουν δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση σε συνθήκες που εγγυώνται την υγιή ψυχοσωματική τους ανάπτυξη, ζητάμε άμεσα να δοθούν απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

  1. Γιατί δεν έχουν αξιοποιηθεί τα 1,1 εκατομμύρια € με τα οποία έχει χρηματοδοτηθεί ο Δήμος Καλλιθέας, προκειμένου να εφαρμόσει ουσιαστικές, μόνιμες λύσεις για την εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής;
  2. Γιατί προτάθηκε ως λύση η επίταξη αιθουσών μέσα σε σχολεία, χωρίς τη συναίνεση της σχολικής κοινότητας;
  3. Πόσες δεκαετίες πίσω σπρώχνουν τα Σχολεία και τις εκπαιδευτικές τους δυνατότητες οι επιλογές αυτές της Δημοτικής Αρχής, καθώς στερούν από τα Σχολεία της Καλλιθέας αίθουσες μουσικής, αίθουσες που στεγάζουν τμήματα ένταξης, τάξεις ενισχυτικής διδασκαλίας, τάξεις υποδοχής προσφύγων, βιβλιοθήκες, αίθουσες πληροφορικής και πολλαπλών χρήσεων;
  4. Γιατί τοποθετούνται προκάτ μέσα σε προαύλια σχολείων (12ο Δ.Σ. και 8ο Δ.Σ) περιορίζοντας δραματικά τον απαιτούμενο ελεύθερο χώρο για την κίνηση των μαθητών κατά τα διαλείμματα ή την ώρα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής;
  5. Γιατί η Δημοτική Αρχή κωφεύει μπροστά στις δικαιολογημένες αντιδράσεις των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών και γονέων), καθώς και στις αποφάσεις των σχολικών συμβουλίων;
  6. Τι προβλέπεται τελικά στη σύμβαση με τον εργολάβο που ανέλαβε και ήδη πραγματοποίησε κάποια έργα.
  7. Ποιο είναι το ενδεδειγμένο εμβαδό των αιθουσών που προβλέπεται από τη νομοθεσία και ποιο το πραγματικό εμβαδό αυτών που τοποθετούνται;

Πέρα όμως από την ανάγκη να δοθούν άμεσα απαντήσεις από το Δήμο Καλλιθέας στα παραπάνω ερωτήματα, ζητάμε να δημοσιοποιηθεί η σύμβαση για τα προβλεπόμενα έργα, για τον εξοπλισμό και τις υλικοτεχνικές υποδομές, να ανακοινωθεί, αν υπάρχει, ο προγραμματικός σχεδιασμός του Δήμου Καλλιθέας για την στέγαση όλων των νηπίων και προνηπίων με αίθουσες σε σύγχρονα κτήρια, όπου θα εξασφαλίζονται οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και δυνατότητα σίτισης και χαλάρωσης των νηπίων και να δοθεί το χρονοδιάγραμμα αντικατάστασης όλων των «κουκλόσπιτων» από σύγχρονα κτήρια.

Τελικά, έστω και την ύστατη ώρα, καλούμε τον Δήμο Καλλιθέας να λάβει υπόψη τις τεκμηριωμένες και εφαρμόσιμες προτάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καλλιθέας-Μοσχάτου.

Print Friendly, PDF & Email

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.