ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ την Πέμπτη 3 Απριλίου, στις 7:00μ.μ. στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας

ΘΕΜΑ 1ο. «Πανυπαλληλική-πανεργατική απεργία στις 9 Απριλίου 2025»
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο πλαίσιο του αγώνα για την επιτυχία της πανυπαλληλικής-πανεργατικής απεργίας που έχουν κηρύξει η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και η Γ.Σ.Ε.Ε. για τις 9 Απριλίου 2025, αποφάσισε την πραγματοποίηση κύκλου Γενικών Συνελεύσεων για τη μεγαλύτερη συσπείρωση των εκπαιδευτικών και απευθύνεται προς τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες Ο.Λ.Μ.Ε., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. και Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για συντονισμό των δράσεων μας.
Απαιτούμε:
✓ Άμεση επαναφορά 13ου και 14ου μισθού!
✓ Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας!
✓ Άμεση παύση των διώξεων και των πειθαρχικών!
✓ Να δοθούν λύσεις τώρα στα οξυμένα προβλήματα της Εκπαίδευσης!
✓ Μέτρα ασφάλειας και υγιεινής στις σχολικές μονάδες!

Η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ:
Η απεργία της 28ης Φεβρουαρίου αποτελεί μια ιστορική στιγμή για το λαϊκό κίνημα. Εκατομμύρια πολίτες, εργαζόμενοι, απήργησαν και διαδήλωσαν σε εκατοντάδες συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα απαιτώντας ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
Πρόκειται για ένα βαθιά πολιτικό αίτημα, καθώς συμπυκνώνει την απαίτηση, όχι μόνο για τη διαλεύκανση του Εγκλήματος των Τεμπών, το τέλος της συγκάλυψης και την τιμωρία των υπευθύνων όσο ψηλά κι αν βρίσκονται, αλλά και την απαίτηση για Κράτος Δικαίου, συμμετοχή των πολιτών στις αποφάσεις, κοινωνικό έλεγχο και λογοδοσία και εν τέλει εμβάθυνση της Δημοκρατίας.
Οι μεγάλες διαδηλώσεις, όμως, συμπυκνώνουν και την αντίδραση των εργαζομένων και της κοινωνίας για τη σκληρή καθημερινότητα. Για την εξωφρενική ακρίβεια που είναι αποτέλεσμα των καρτέλ που αλωνίζουν ανενόχλητα στην ενέργεια αλλά και σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών απομυζώντας, τα, έτσι κι αλλιώς πενιχρά εισοδήματα των εργαζομένων.
Για την εκτόξευση των τιμών στις κατοικίες, ως αποτέλεσμα της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης που έχει πάρει πλέον τα χαρακτηριστικά στεγαστικής κρίσης, με την κυβέρνηση να παραμένει απούσα ή να «επιδοτεί» με τις πολιτικές της την κερδοσκοπία. Η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων είναι αναγκασμένη να διαθέτει ακόμη και το 50% ή και περισσότερο, των ήδη πενιχρών μισθών για να καλύψει τις ανάγκες στέγασης. Οι εργαζόμενοι/ες στο Δημόσιο, ειδικά αυτοί/ες που καλούνται, όντας πρωτοδιόριστοι, να εργαστούν στις τουριστικές περιοχές, αναγκάζονται σε αρκετές περιπτώσεις να μένουν σε σκηνές, αυτοκίνητα ή να κοιμούνται στο πάτωμα σχολείων.
Στην εκρηκτική κατάσταση που δημιουργεί η ακρίβεια συμβάλει και η καθήλωση των μισθών. Στο Δημόσιο, ειδικότερα, οι αυξήσεις στους μισθούς, μετά από δέκα χρόνια καθήλωσης, ήταν 4% πέρυσι και 1% φέτος (από τον Απρίλιο) μεσοσταθμικά. Όταν η εκτίμηση για τις απώλειες εισοδήματος εξαιτίας της ακρίβειας τα τελευταία 4 χρόνια υπερβαίνουν το 20%.
Απέναντι στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων στο Δημόσιο, για πραγματικές αυξήσεις μισθών και επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού η κυβέρνηση απαντά επικαλούμενη τον κοινωνικό αυτοματισμό τη συκοφάντηση των εργαζομένων και με σειρά από ψεύδη.
Ότι, δηλαδή, έχει ήδη δώσει υπέρογκες αυξήσεις, ότι δεν υπάρχουν τα «δημοσιονομικά περιθώρια», ότι θα καταστραφεί η χώρα, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές στο μεγάλο πλούτο, στα μερίσματα από τα κέρδη, στις μεγάλες κληρονομιές και βέβαια, ενώ συνεχίζεται η αδιαφάνεια και το πάρτι των απευθείας αναθέσεων.
Την ίδια ώρα επιστρατεύει τον αυταρχισμό και την καταστολή της συνδικαλιστικής δράσης, που αποτελεί το μοναδικό αντίβαρο στις εξοντωτικές της πολιτικές. Χιλιάδες εργαζόμενοι στην εκπαίδευση, βρίσκονται αντιμέτωποι με πειθαρχικά για τη συμμετοχή τους σε απεργιακή δράση, ενώ συνδικαλίστρια τέθηκε σε δυνητική αργία, με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς» για τη συμμετοχή της σε συνδικαλιστική διαμαρτυρία.
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο

Την Τετάρτη, 9 Απριλίου 2025, συμμετέχουμε όλοι και όλες στην πανεργατική πανελλαδική απεργία και στις συγκεντρώσεις.
 

Θέμα 2ο. «Αποτύπωση των συνθηκών στέγασης των Νηπιαγωγείων»
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έδωσε μεγάλο αγώνα για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ο οποίος οδήγησε στην ψήφιση του νόμου 4521/2018. Από την πρώτη στιγμή, το Δ.Σ., προχώρησε σε σειρά ενεργειών και επαφών με τους Δήμους, το Υπουργείο Παιδείας και την ΚΤ.ΥΠ. για την έγκαιρη και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του κτηριακού προβλήματος. Σήμερα, με δεδομένο ότι συμπληρώνονται 6 χρόνια από την ψήφιση του νόμου 4610/19 με τον οποίο ρυθμίζονταν θέματα σχετικά με τις ανάγκες στέγασης των νηπιαγωγείων, σε προσωρινό επίπεδο, μετά την καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, η Ομοσπονδία αναδεικνύει το ζήτημα των σχολικών υποδομών  στα νηπιαγωγεία. Είναι πολύτιμη η συνδρομή των Σ.Ε.Π.Ε. ώστε να συγκεντρωθούν στοιχεία, για την κατάσταση των νηπιαγωγείων από την κάθε περιοχή και ιδιαίτερα σχετικά με τις προκατασκευασμένες σχολικές αίθουσες ελαφριάς κατασκευής που έχουν εγκατασταθεί.
Ως γνωστόν, με τον νόμο 4521/2018, άρθρο 33, παρ.4, θεσμοθετήθηκε, μετά από μεγάλο αγώνα της Δ.Ο.Ε., η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία. Προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στέγασης των επιπλέον παιδιών, αφού δεν υπήρχαν οι απαραίτητες κτηριακές υποδομές οι οποίες και θα έπρεπε να δημιουργηθούν, αποφασίστηκε με το άρθρο 220 του νόμου 4610/2019 «τοποθέτηση και διατήρηση για προσωρινό χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) ετών με δυνατότητα παράτασης δύο (2) επιπλέον ετών …προκατασκευασμένων σχολικών αιθουσών νηπιαγωγείου ελαφριάς κατασκευής με τους απαιτούμενους βοηθητικούς χώρους» σε όλη τη χώρα.  Σύμφωνα με μία πρώτη αποτύπωση που έγινε, με πρόσκληση της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, ο συνολικός αριθμός τους ήταν 250, ενώ, όπως διαπιστώθηκε στην πράξη, ήταν περισσότερες αυτές που τελικά εγκαταστάθηκαν, «όπου υφίστανται και λειτουργούν σχολικές μονάδες», όπως προβλέπεται στην παράγραφο 2 του νόμου: «Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 1.α, η τοποθέτηση των αιθουσών στη σχολική μονάδα όπου υπάρχει ανάγκη, σύμφωνα με την παράγραφο 5, κατά σειρά τοποθετούνται αίθουσες: α) σε άλλες σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης, β) σε μονάδες διαφορετικής βαθμίδας εκπαίδευσης, οπότε και δημιουργείται χωριστός αύλειος χώρος»
Κατά το πρώτο σχολικό έτος 2018-2019, μετά από σειρά δράσεων και επισκέψεων – συναντήσεων του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με πολλές δημοτικές αρχές ανά την Ελλάδα για να ενισχύσουμε την άμεση εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, εντάχθηκαν 184 δήμοι της χώρας, περίπου το 32% του πληθυσμού, το επόμενο έτος, 2019-2020, εντάχθηκαν στις προβλέψεις του νομοθετικού πλαισίου 112 δήμοι, το σχολικό έτος 2020-2021 εντάχθηκαν 25 δήμοι και κατά το έτος 2021-2022 οι τελευταίοι (Αθηνών, Ζωγράφου, Νέας Σμύρνης και Συκεών Θεσσαλονίκης).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θέτει ο νόμος, θα έπρεπε στο μεγαλύτερο μέρος των Δήμων που εντάχθηκαν να έχουν ήδη ή να έχει μπει στο τελικό στάδιο η κατασκευή κτηρίων κατάλληλων για τη μόνιμη στέγαση νηπιαγωγείων προς αντικατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών.
Αντίστοιχα καμία ενέργεια στην κατεύθυνση της δημιουργίας μόνιμων υποδομών δεν έχει πραγματοποιηθεί από το 2019 μέχρι σήμερα τόσο από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., των συναρμόδιων υπουργείων αλλά και συνολικά από την κυβέρνηση της Ν.Δ.

Το ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό και η Δ.Ο.Ε. σκοπεύει να το θέσει και πάλι στη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στους Δήμους τους οποίους αφορά, απαιτώντας λύσεις. Σε αυτή την προσπάθεια είναι ανάγκη να συγκεντρωθούν στοιχεία από όλη την Ελλάδα, ώστε να υπάρχει πλήρης καταγραφή της πραγματικής κατάστασης και να αναδειχθεί η κρισιμότητα και σοβαρότητα του ζητήματος.
Για τον λόγο αυτό  καλούνται, στο οριζόμενο χρονικό διάστημα, οι Σ.Ε.Π.Ε. να συγκεντρώσουν και να αποστείλουν τα εξής στοιχεία:
1. Αριθμός προκατασκευασμένων σχολικών αιθουσών νηπιαγωγείου ελαφριάς κατασκευής ανά δήμο, έτος τοποθέτησης και χώρο τοποθέτησης (π.χ. αυλή δημοτικού σχολείου, νηπιαγωγείου, Γυμνασίου κλπ.).
2. Συνθήκες που αφορούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας αυτών των αιθουσών (π.χ. ακατάλληλες συνθήκες τοποθέτησης με ακριβή περιγραφή) Τα στοιχεία θα πρέπει να έρθουν στο mail της Δ.Ο.Ε. μέχρι τις 5 Απριλίου 2025 για να προετοιμαστεί η περαιτέρω παρέμβαση της Δ.Ο.Ε.

Υ.Γ. Επιπλέον των παραπάνω μπορείτε να καταγράψετε όποιο άλλο σοβαρό πρόβλημα σε σχέση με τη στέγαση των νηπιαγωγείων της περιοχής σας εκτιμάτε ότι χρειάζεται να είναι σε γνώση της Ομοσπονδίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *