ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Καταρχάς, να επισημάνουμε για άλλη μια φορά ότι η ατομική αξιολόγηση αναφέρεται και στις/στους νεοδιόριστους, αλλά και στις/στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Ακούγεται συχνότερα πλέον και σε … συμβουλευτικό τόνο, αυτό το Κάνε την για να ξεμπερδεύεις“, αποσιωπώντας αριστοτεχνικά το γεγονός ότι “μπαίνοντας” στην αξιολόγηση, όχι μόνο δεν ξεμπερδεύεις, αλλά αντίθετα εμπλέκεσαι σε μια ατέρμονη αξιολογική διαδικασία, με μόνη βεβαιότητα τη διαρκή αμφισβήτηση της επιστημονικής σου επάρκειας, της εργασιακής σου θέσης, της ίδιας της αξιοπρέπειάς σου, αφού κάθε δύο έτη (από τον δ/ντη/την δ/ντρια, την προϊσταμένη) και κάθε τέσσερα έτη (από τον/την σύμβουλο) προβλέπεται η επανάληψη της ίδιας διαδικασίας.

Μια άλλη προτροπή, επίσης σε …συμβουλευτικό τόνο είναι η δήθεν μονιμοποίηση.

Πώς, όμως μπορεί να είναι κάποιος βέβαιος για τη μονιμοποίησή του, όταν το ίδιο το ΥΠΑΙΘΑ διαμηνύει ότι δεν μπορεί να είναι όλοι άριστοι κι ότι ήδη είναι έτοιμο το πρόγραμμα επιμόρφωσης για όσες και όσους κριθούν μη ικανοποιητικοί;

Εδώ αξίζει να επισημανθεί ότι αρκεί και μόνο σ’ ένα πεδίο η ένδειξη “μη ικανοποιητικός” για να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα επιμόρφωσης.

Αλλά και στο υποθετικό σενάριο επιτυχούς αξιολόγησης, πόσο μόνιμος μπορεί να αισθάνεται κανείς, όταν αυτή τη διαδικασία θα καλείται να την κάνει κάθε δύο χρόνια, γνωρίζοντας πως κάθε φορά θα υπάρχουν κι αυτοί που θα κρίνονται ως μη ικανοποιητικοί;

Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως οι δόκιμοι μπορεί να αξιολογούνται κάθε έτος ως τη … μονιμοποίηση τους κι ότι αρκετές και αρκετοί που πέρσι αξιολογήθηκαν κι άλλαξαν περιοχή υπηρέτησης, φέτος θα χρειαστεί να επαναλάβουν απ’ την αρχή την ίδια διαδικασία.

Δείτε προσεκτικά τα βήματα για την αποτροπή της ατομικής αξιολόγησης:

1ο βήμα

Υπογράφουμε τη δήλωση Απεργίας-Αποχής (Α/Α) είτε ατομικά είτε μαζί με άλλες και άλλους συναδέλφους του σχολείου. Αν πηγαίνουμε και σε άλλα σχολεία, υπογράφουμε τη Δήλωση Απεργίας Αποχής σε όσα σχολεία εργαζόμαστε.

Δήλωση  Απεργίας -Αποχής

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η Δ.Ο.Ε., από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κοκ.).

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

Ονοματεπώνυμο-Υπογραφή

2ο βήμα

Καταθέτουμε την παραπάνω δήλωση στον διευθυντή/διευθύντρια, προϊσταμένη/ο και ζητάμε να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου και να μπει στον ανάλογο φάκελο εισερχομένων γιατί είναι έγγραφο του σχολείου.

3ο βήμα

Όταν μας καλέσει η/ο επιθεωρητής και ο διευθυντής/η διευθύντρια, προϊστάμενος/η για συζήτηση, προπαρασκευή/πρόσκληση σε συνάντηση συνεργασίας για την ατομική αξιολόγηση κοκ., είτε με email είτε από κοντά, αποστέλλουμε (αντίστοιχα, μέσω της διεύθυνσης του σχολείου με παραλήπτη την/τον επιθεωρητή, από το προσωπικό μας email στο αντίστοιχο email του σχολείου με παραλήπτη τον διευθυντή/ντρια) την παρακάτω δήλωση που εμπεριέχει τον αριθμό πρωτοκόλλου του 1ου βήματος και κρατάμε το νέο αριθμό πρωτοκόλλου που πήρε το email μας ή η δήλωσή μας.

Σας ενημερώνω ότι με την με αριθμό πρωτοκόλλου ………………………., έχω δηλώσει ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον Νόμο 4823/2021 (ΦΕΚ 136/τ.Α΄/3-8-2021) με θέμα: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/27-1-2023 (ΦΕΚ 388/τ.Β΄/27-1-2023) με θέμα: «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία  διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κοκ.).

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: …………………………… ΠΕ: …… ΣΧΟΛΕΙΟ: ………………………………………………..

4ο βήμα

Στάση εργασίας κάνουμε, όταν σύμβουλος, διευθύντρια/ντής, προϊσταμένη/ος έρθει για παρακολούθηση διδασκαλίας.

Σε κάθε περίπτωση ενημερώνουμε τον Σύλλογο

ΚΑΜΙΑ/ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΗ/ΜΟΝΟΣ!

Print Friendly, PDF & Email

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *