«TA ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΑ» Τα νήπια και τα προνήπια της Καλλιθέας ζητούν αξιοπρεπή στέγη!
Έχουν περάσει τριάμισι χρόνια από τη στιγμή που ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. κατέθεσε στον Δήμο Καλλιθέας το πρώτο συνολικό υπόμνημα για την εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στο διάστημα αυτό διατυπώσαμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας, καταθέσαμε υπομνήματα, ενημερώσαμε τις τοπικές κοινότητες, πραγματοποιήσαμε εκδηλώσεις, παραστάσεις στα Δημοτικά Συμβούλια, κινητοποιήσεις. Υποδείξαμε συγκεκριμένους χώρους στους οποίους μπορούν και πρέπει να τοποθετηθούν αίθουσες και να χτιστούν σύγχρονα κτίρια. Συγκεκριμένα καταθέσαμε 5 υπομνήματα με αναλυτικές και συγκεκριμένες προτάσεις, προκαλέσαμε 7 συναντήσεις με την Επιτροπή παιδείας, τη Σχολική Επιτροπή και τις τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, κάναμε 3 παραστάσεις σε Δημοτικά Συμβούλια, 3 κινητοποιήσεις μαζί με γονείς στο Δημαρχείο.
Είναι φανερό ότι υπήρχε η ενημέρωση, οι προτάσεις και ο χρόνος για να δοθούν μόνιμες και αξιοπρεπείς λύσεις για τη στέγαση της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Ο τρόπος που τελικά επέλεξε ο Δήμος Καλλιθέας, για να υλοποιήσει την προσχολική εκπαίδευση είναι αντίστοιχος της πολιτικής ανευθυνότητας και αδιαφορίας που επέδειξε τα τρεισήμισι αυτά χρόνια.
Συγκεκριμένα η Δημοτική Αρχή προχώρησε σε ενέργειες ακατάλληλες, πρόχειρες, ευκαιριακές.
Ερωτούμε λοιπόν:
- Δεν έχει χρηματοδοτηθεί ο Δήμος με 1,1 εκ. € για να εφαρμόσει ουσιαστικές, σταθερές λύσεις για τη στέγαση των νηπίων και προνηπίων 4-6 χρόνων;
- Γιατί προτάθηκε ως λύση η επίταξη αιθουσών μέσα σε σχολεία χωρίς τη συναίνεση της σχολικής κοινότητας, αιθουσών που με κόπους και θυσίες η σχολική κοινότητα έχτισε πάνω τους την προστιθέμενη αξία της δουλειάς κάθε σχολείου, όπως αίθουσες μουσικής, αίθουσες ένταξης ή τάξεις υποδοχής, προσφύγων, βιβλιοθήκες, αίθουσες πληροφορικής και πολλαπλών χρήσεων;
- Γιατί προτάθηκε ως λύση η δυσλειτουργική τοποθέτηση προκατασκευασμένων αιθουσών ( 36 τ.μ. ;;; για 25 παιδιά), μέσα σε προαύλια σχολείων (12ο Δ.Σ και 8ο Δ.Σ) ενάντια στις αποφάσεις της σχολικής και γονεϊκής κοινότητας. Λύση που διχοτομεί και συρρικνώνει τα προαύλια των σχολείων τα οποία καθημερινά χρησιμοποιούνται για τον αυλισμό και το μάθημα της Γυμναστικής;
Ειδικότερα ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 8ου Δ.Σ επισημαίνει ότι στο σχολείο τους συστεγάζεται και το 3ο Νηπιαγωγείο με αποτέλεσμα, εκτός από το πρόβλημα του κοινού προαυλισμού, ο χώρος της αίθουσας εκδηλώσεων του δημοτικού σχολείου να έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας. Με αυτόν τον τρόπο δεν πληρούνται οι ελάχιστες υγειονομικές προϋποθέσεις αλλά ούτε και οι βασικές εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την φοίτηση των προνηπίων, των νηπίων και των μαθητών του δημοτικού σχολείου.
- Γιατί δεν εξετάστηκαν οι προτάσεις του συλλόγου μας όπως οι 2 αίθουσες στο φυτώριο του Δήμου, η 1 τουλάχιστον αίθουσα στο Δημοτικό οικόπεδο της οδού Πόντου, οι 3 αίθουσες στο υπάρχον Δημοτικό οικόπεδο της οδού Καλαφάτη, οι 2 αίθουσες στο Δημοτικό οικόπεδο της οδού Μεγαλουπόλεως (χωρίς να σταματήσει να αποτελεί πνεύμονα πρασίνου, διατηρώντας τα πλατάνια και τα δέντρα του), οι 2 τουλάχιστον αίθουσες στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη, οι 2 αίθουσες στο μέχρι πρότινος Φροντιστήριο στη συμβολή των οδών Αγνώστου Στρατιώτου και Ηρακλέους, η 1 τουλάχιστον αίθουσα το ισόγειο με αυλή, στη συμβολή των οδών Μενελάου και Αραπάκη;
- Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ο Δήμος Καλλιθέας ώστε α) να ληφθούν υπόψη οι καταγγελίες και οι προτάσεις των ανωτέρω φορέων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων κατά την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης;
- Ποιος είναι ο προγραμματικός σχεδιασμός του Δήμου Καλλιθέας για την υποχρεωτική εντέλει εγκατάσταση των μαθητών σε μόνιμες σχολικές δομές προσχολικής εκπαίδευσης είτε με ανέγερση είτε με μίσθωση κτιρίων που θα τηρούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές;
Τέλος αναρωτιόμαστε και ερωτούμε:
- Τι προβλέπεται τελικά στη σύμβαση με τον εργολάβο που ανέλαβε και ήδη πραγματοποίησε κάποια έργα.
Μήπως στη σύμβαση υπάρχει πρόβλεψη για προκατασκευασμένη αίθουσα στο 1ο Νηπιαγωγείο μικρότερη κατά 0,50 εκατοστά της τσιμεντένιας βάσης;
Μήπως στη σύμβαση υπάρχει πρόβλεψη για αίθουσες διδασκαλίας μικρότερες των 36τ.μ για 25 παιδιά;
Μήπως στη σύμβαση υπάρχει πρόβλεψη η προκάτ αίθουσα να έχει αντίθετη πρόσοψη από το κεντρικό νηπιαγωγείο;
Μήπως στη σύμβαση υπάρχει πρόβλεψη να μην υπάρχουν παράθυρα από την ανατολική πλευρά του κτιρίου που μπαίνει ο ήλιος;
- Ποιο είναι το εμβαδό των αιθουσών αυτών που προβλέπονται από τη νομοθεσία και ποιο το πραγματικό εμβαδό αυτών που κατασκευάστηκαν;
Μήπως 50 τ.μ;
Μήπως 40 τ.μ.;
Μήπως 35 τ.μ;
- Πόσα χρήματα, πού και πώς ο Δήμος Καλλιθέας από το 1,1 εκ. € για την υλοποίηση της προσχολικής εκπαίδευσης, τελικά διέθεσε;
- Πώς θα καλυφθεί ο εξοπλισμός και η υλικοτεχνική υποδομή των νέων αιθουσών; Επισημαίνουμε εδώ το γεγονός ότι κατά την φετινή χρονιά που λειτούργησαν κάποιες αίθουσες, υπήρχαν πολύ σοβαρά ζητήματα ελλείψεων στα παραρτήματα των Νηπιαγωγείων. Οι νηπιαγωγοί έστειλαν έγγραφα και αιτήματα, τα οποία ούτε απαντήθηκαν, ούτε λύθηκαν ποτέ…
- Έχουν προβλεφθεί επιπλέον καθαρίστριες για τις προκάτ αίθουσες;
Επειδή τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση σε συνθήκες που εγγυώνται την υγιή ψυχοσωματική τους ανάπτυξη.
Απαιτούμε άμεσα:
Να εφαρμοστούν οι προτάσεις που γίνονται από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καλλιθέας – Μοσχάτου, από Συλλόγους Γονέων και από την κοινωνία της Καλλιθέας.
Να δημοσιοποιηθεί η σύμβαση για τα προβλεπόμενα έργα, για τον εξοπλισμό και τις υλικοτεχνικές υποδομές.
Να ανακοινωθεί ο πενταετής προγραμματικός σχεδιασμός του Δήμου Καλλιθέας για την στέγαση των νηπίων και προνηπίων.