Archive for Απρίλιος 2014

 

     30042014047 30042014046 30042014045 30042014052 30042014051 30042014050 30042014049 30042014048    Πρωτομαγιά 2014

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2014

 

 

 

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

ΩΡΑΡΙΟ1ΩΡΑΡΙΟ2  ΩΡΑΡΙΟ3

Στο δίκτυο Ευρυδίκη καταγράφονται τα εκπαιδευτικά συστήματα της ευρωπαϊκής ένωσης και ο τρόπος λειτουργίας των σχολείων σε όλες τις βαθμίδες. Μεταξύ αυτών και η οργάνωση του σχολικού χρόνου, διακοπές, αργίες έναρξη σχολείων, λήξη κ.ά.

Από τα στοιχεία προκύπτει πως οι κλιματολογικές συνθήκες των χωρών παίζουν σημαντικό ρόλο στη διάρθρωση του διδακτικού χρόνου. Στην καταγραφή αυτή ο χρόνος των εξετάσεων δε θεωρείται διδακτικός χρόνος αλλά αναφέρεται στις υποσημειώσεις. Παρόλα αυτά εκείνες τις μέρες τα σχολεία λειτουργούν.

Παρατηρούμε λοιπόν πως στις  νότιες χώρες γενικότερα, το σχολείο για τους μαθητές ξεκινά περίπου τη δεύτερη βδομάδα του Σεπτεμβρίου και λήγει τέλος Ιουνίου. Οι διακοπές είναι ξεκάθαρες και συγκεκριμένες σε εθνικό επίπεδο (Χριστούγεννα, Πάσχα, καλοκαίρι και ορισμένες θρησκευτικές αργίες) στις παρακάτω χώρες  Κροατία, Κύπρος, Ελλάδα, Τουρκία, Ισπανία, Πορτογαλία. Επίσης σε αυτές τις χώρες οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν νωρίτερα από τους μαθητές για να οργανώσουν  τους χώρους, το ετήσιο εκπαιδευτικό έργο[1] και να προετοιμάσουν το σχολείο για να υποδεχτούν τους μικρούς μαθητές.

Βορειότερα το σχολικό έτος αρχίζει περίπου μέσα ή τέλος Αυγούστου διαρκεί ως το τέλος Ιουνίου ή 15 μέρες ακόμα αλλά στη διάρκεια του έτους παρουσιάζεται πληθώρα διακοπών με διάφορους χαρακτηρισμούς. Διακοπές φθινοπώρου (από λίγες μέρες έως 1 μήνα σε κρατίδια της Γερμανίας), διακοπές χειμώνα, πέρα από τις χριστουγεννιάτικες, μεγάλης διάρκειας, διακοπές άνοιξης, διακοπές ξεκούρασης ανάμεσα στα τρίμηνα (Μεγ. Βρετανία) και τοπικές αργίες. Οι θεσμοθετημένες αυτές διακοπές διαφέρουν από περιφέρεια σε περιφέρεια κι αποφασίζονται σε τοπικό επίπεδο. Πολλές φορές αναφέρονται στις υποσημειώσεις ακριβώς γιατί δεν γίνονται τις ίδιες ημερομηνίες σε όλη τη χώρα.

Κάποιες χώρες προβλέπουν ελάχιστο αριθμό διδακτικών ημερών, τις οποίες οι αποφάσεις των περιφερειών δεν πρέπει να τις παραβιάσουν ώστε να κηρύξουν περισσότερες αργίες.

Έτσι βλέπουμε η Δανία να έχει τις περισσότερες μέρες  200 διδακτικές, με τις λιγότερες καλοκαιρινές διακοπές από ολόκληρη την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά με διακοπές Χριστουγέννων, Πάσχα, φθινοπώρου, άνοιξης, χειμώνα και 4 εθνικές αργίες χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η Πρωτομαγιά, μέρα κατά την οποία εργάζονται.

Σε όλες τις υπόλοιπες χώρες οι διδακτικές μέρες είναι από 175 έως 190 (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα), αλλά οι διακοπές στη διάρκεια του έτους είναι περισσότερες στις χώρες που οι μέρες τείνουν να πλησιάζουν τις 190.

Καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η διάρκεια του  σχολικού έτους δε διαφέρει σε όλες τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης. Αυτό που διαφέρει είναι η έναρξη και η λήξη και οι ποικίλες ενδιάμεσες διακοπές μεταξύ των βόρειων και νότιων χωρών.

Καθοριστικός παράγοντας φαίνεται να είναι το κλίμα της κάθε περιοχής. Έτσι στις βόρειες περιοχές μπορούν να αρχίζουν νωρίτερα και να τελειώνουν αργότερα, αλλά ενδιάμεσα χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Αγγλία, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Νορβηγία, η Ρουμανία, η Ελβετία έχουν τουλάχιστον 1 βδομάδα διακοπές το φθινόπωρο.

Διακοπές γ΄ τριμήνου προβλέπονται στην Αυστρία, στη Γερμανία, στην Αγγλία, στο Λουξεμβούργο και δεν είναι λιγότερες από 4 μέρες. Στην Αγγλία μάλιστα που το έτος χωρίζεται σε 3 τρίμηνα και κάθε τρίμηνο σε 2 υποτρίμηνα, μεσολαβεί περίοδος διακοπών πριν την έναρξη των υποτριμήνων και των τριμήνων.

Μία εβδομάδα διακοπών το Φλεβάρη έχει το Βέλγιο, η Αυστρία, η Δανία, η Φιλανδία, η Αγγλία, η Ισλανδία, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Σουηδία,  η Ρουμανία και 2 βδομάδες η Γαλλία και η Γερμανία.

Είναι φανερό πως οι συνθήκες του χειμώνα στις βόρειες χώρες της Ευρώπης επέβαλλαν αυτές τις διακοπές και πως οι συνθήκες καύσωνα στις νότιες χώρες επέβαλλαν τη διαφορετική έναρξη και λήξη και τις σαφώς  μικρότερης διάρκειας χειμωνιάτικες διακοπές.

Στην Ελλάδα ο Φλεβάρης είναι ένας εξαιρετικά δημιουργικός μήνας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, που οι συνθήκες του ευνοούν τη δημιουργική δουλειά και την απόδοση. Είναι μήνας ουσιαστικής  προετοιμασίας και μελέτης.

Μαργ. Ζαγουριανού (από το AlfaVita.gr)

/* *//* *//* *//* *//* */

Ας βιώσουμε την Ανάσταση

ως ατομική και συλλογική ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 σε όλους και όλες.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ 2014

 

/* *//* *//* *//* *//* */

ΓΛΕΝΤΙ 2014

glenti 2014

ΔΕΛΤΙΟ 2

Ενημερωτικό Δελτίο Νο 2  Α’ Μέρος εδώ /Δελτίο 2α

σελ. 2 η μάχη ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – σελ. 4 σχετικά με τη νέα εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ – σελ. 5 έκτακτη γενική συνέλευση – σελ. 7 ανακοινώσεις ΔΟΕ – σελ. 9 γνωμοδότηση νομικής συμβούλου – σελ. 11 κοινή ανακοίνωση Συλλόγων Αττικής – σελ. 12 σχέδιο πρακτικού για τους Συλλ. Διδ. – σελ. 21

Ενημερωτικό Δελτίο Νο 2  Β’ Μέρος  εδώ / Δελτίο 2β

Για το «ευ ζην» – σελ. 24 για το κλείσιμο του ΕΟΠΠΥ – σελ. 26 για την παράλληλη στήριξη – σελ. 28 για τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας – σελ. 26 αφισάκι εκδήλωσης για αξιολόγηση –

τελευταία σελίδα

γλέντι του Συλλόγου, τίμηση συνταξιούχων συναδέλφων εδώ / ΓΛΕΝΤΙ 2014

/* *//* *//* *//* *//* */

ΔΕΛΤΙΟ 1

σελ. 2 συγκρότηση ΔΣ σελ. 4 μπλοκάρισμα των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση σελ. 5 συντονισμός Συλλόγων Δ’ Αθήνας σελ. 7 στάση εργασίας σελ. 9 ψήφισμα υπογραφών ενάντια στην αξιολόγηση σελ. 11 αφισάκι σελ. 12 απόφαση για την αξιολόγηση σελ. 14 για τα εργασιακά δικαιώματα και το ωράριο, γνωμοδότηση νομ. Συμβούλου ΔΟΕ σελ. 21 Για το «my school» σελ. 24 για τις άδειες των γενικών συνελεύσεων σελ. 26 καταγγελία των διώξεων Ε. Παπαδοπούλου, Γ.Ρόμπα τελευταία σελίδα πίνουμε ένα ποτό πριν τις γιορτές.

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών.

Σοβαρά ζητήματα για τον τρόπο που θα γίνουν οι μεταθέσεις (όποιες γίνουν)

Αποκλείονται οι μεταταγμένοι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση!

Οι αιτήσεις υποβάλλονται από 23-04-2014 ως 02-05-2014

 ΕΔΩ η εγκύκλιος

ΕΝΤΥΠΑ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

Αίτηση από περιοχή σε περιοχή_ΠΕ_2013-14

Αίτηση για βελτίωση_ΠΕ_2013-14

Αίτηση για Αμοιβαία μετάθεση εκπαιδευτικών Π.Ε. 2013-14

Αίτηση για ΣΜΕΑΕ – ΚΕΔΔΥ 2013-14

Αίτηση για Διαπολιτισμικά_2013-14

Αίτηση για BRAILLE και Νοηματική 2013-14

/* *//* *//* *//* *//* */

Πάρης Λυντζέρης, ερευνητής σε θέματα επαγγελματικής κατάρτισης:

«Ευρωπαϊκές πολιτικές επαγγελματικής κατάρτισης.

Η έμφαση στα μαθησιακά αποτελέσματα,

την απόκτηση δεξιοτήτων και τα πλαίσια προσόντων».

/* *//* *//* *//* *//* */

«Η αξιολόγηση στο Δημόσιο Σχολείο

και ο ρόλος του εκπαιδευτικού»

Σεμινάριο ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

στη Θεσσαλονίκη 3-5 Απριλίου 2014

 ΠΥΣΠΕ Δ’ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

ΘΕΜΑΤΑ

1.     Πλήρωση θέσης Υποδιευθυντή σε σχολείο της Περιφέρειάς μας

2.     Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε εκπαιδευτικούς

3.     Τοποθέτηση αναπληρώτριας Προϊσταμένης Νηπιαγωγείου

4.     Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών

5.     Τροποποιήσεις τοποθετήσεων εκπαιδευτικών-Αποσπάσεις

Αναλυτικότερα:

Πλήρωση θέσης Υποδιευθυντή σε σχολείο της Περιφέρειάς μας.

Τοποθετήθηκε Υποδ/ντής στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού ο συνάδελφος Γ.Γ. (μοναδικός υποψήφιος), με σύμφωνη γνώμη και αιτιολογημένη πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων. Η απόφαση τοποθέτησης του συνάδελφου ήταν ομόφωνη.

Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε εκπαιδευτικούς

Οι συνάδελφοι Ψ. Φ ΠΕ60/50, Α. Ι. ΠΕ70, Γ.Γ ΠΕ19, Α.Μ ΠΕ70, Τ.Α. ΠΕ60/50 και Δ.Μ ΠΕ70, πληρούσαν τις προϋποθέσεις του νόμου και το αίτημα τους εγκρίθηκε ομόφωνα.

Τοποθέτηση αναπληρώτριας Προϊσταμένης Νηπιαγωγείου

Λόγω απουσίας της συναδέλφισσας Φ. Μ και μετά την παρέλευση διμήνου, ορίστηκε ως αναπληρώτρια προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Αργυρούπολης, η συναδέλφισσα Ε.Ξ. Η απόφαση ήταν ομόφωνη.

Στο σημείο αυτό επεσήμανα το αδιανόητο γεγονός της μη καταβολής του επιδόματος ευθύνης, για το δίμηνο που η συναδέλφισσα εκτελούσε χρέη προϊσταμένης, βάση του Ν.4024/11, αρ18, παρ.3.[1] Ένας νόμος μνημονιακός που παραβλέπει, αποσιωπά και καταστρατηγεί εργασιακά δικαιώματα.

Τόσο εγώ όσο και ο συνάδελφος αιρετός Ψαριώτης Γιάννης, ζητήσαμε με κοινή δήλωσή μας, να υπάρξει η αναγκαία ρύθμιση ώστε να αμείβεται άμεσα ο κάθε συνάδελφος που ασκεί καθήκοντα σε θέση ευθύνης και όχι μετά την παρέλευση διμήνου.

Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών

Εγκρίθηκε ομόφωνα  αίτημα της συναδέλφισσας Κ.Α ΠΕ70 και της συναδέλφισσας Μ. Ε. ΠΕ70, για αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών.

Τροποποιήσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών-Αποσπάσεις

Η συνάδελφος Π.Αικ., τοποθετήθηκε στο Σχολείο Εγκεφαλικής Παράλυσης στην Αργυρούπολη με αίτησή της.

Η συνάδελφος Γ.Ε., ΠΕ70 τοποθετήθηκε στο 8ο Δημοτικό Γλυφάδας με αίτησή της.

ΟΙ συναδέλφισσεςλφοι ΠΕ06 Π.Μ και Λ.Αικ. τοποθετήθηκαν με αίτησή τους στο 15ο και 5ο Δημοτικό Αγίου Δημητρίου και στο 10Ο Δημοτικό Π. Φαλήρου αντίστοιχα.

Σχολεία με κενά στο μάθημα των Αγγλικών στη Δ΄Αθήνας:

1ο Δημοτικό Καλλιθέας, 10ο Δημοτικό Γλυφάδας, 1ο και 2ο Μοσχάτου, 4ο και 5ο Ταύρου, 12ο Ν΄Σμύρνης και 8ο Δημοτικό Καλλιθέας.

Ο συνάδελφος Γ. Α. ΠΕ70 ΕΣΠΑ τοποθετήθηκε στο ολοήμερο πρόγραμμα του 1ου Δημοτικού Καλλιθέας με αντίστοιχη μετακίνηση της εκπαιδευτικού στο πρωινό πρόγραμμα.

Σχετικά με τις τοποθετήσεις αναπληρωτών ΕΣΠΑ μόνο για το Ολοήμερο σχολείο είναι γνωστή η θέση μου και από τα προηγούμενα ΠΥΣΠΕ. Στη συγκεκριμένη πρόταση δήλωσα και πάλι την αντίθεση μου καθώς υποστήριξα ότι δεν συναινώ σε καμία υποχρεωτική μετακίνηση από μέρους της διοίκησης, συναδέλφου από το Ολοήμερο πρόγραμμα σε πρωινό ωράριο, χωρίς να το γνωρίζει, χωρίς αίτησή του ή τουλάχιστον τη συγκατάθεσή του. Κατήγγειλα επίσης, για άλλη μια φορά, τις απαράδεκτες και αντιεργατικές μεθόδους κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών που καλούνται να εφαρμόσουν τα ΠΥΣΠΕ στα πλαίσια των μνημονιακών και αντιλαϊκών πολιτικών της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα να μετακινούνται εκπ/κοί από το Ολοήμερο σχολείο στο πρωινό, προκειμένου να καλύψουν κενά συναδέλφων στο μέσο της χρονιάς, χωρίς πρότερη ενημέρωσή τους και σύμφωνη γνώμη, αναστατώνοντας την οικογενειακή και επαγγελματική τους ζωή και καθιστώντας τους «εκπαιδευτικούς – λάστιχο». Το ίδιο και για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς ΕΣΠΑ, όπου οι εργασιακές συνθήκες μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο τους καθιστούν «περιπλανόμενους εκπαιδευτικούς»

 Συναδελφικά και Αγωνιστικά

Γεωργία Μούκα / Αιρετή Δ΄ Αθήνας

εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο

«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ  – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ»

Τηλέφωνο: 6932177611, 2109422847

Mail: argiromouka2@gmail.com

Δασκάλα «ενκινήσει» – georgiamouka.blogspot.com



[1]Σε περίπτωση νόμιμης αναπλήρωσης των προϊσταμένων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, το επίδομα της αντίστοιχης βαθμίδας καταβάλλεται μετά την παρέλευση διμήνου στους αναπληρωτές των θέσεων αυτών.

/* *//* *//* *//* *//* */

Ημερολόγιο
Απρίλιος 2014
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ   Μαΐ »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Πρόσφατα σχόλια