Archive for Μάρτιος 2014

0000000111

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

για τον καθορισμό της συλλογικής δράσης και στάσης μας απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η επίθεση που δέχεται η Δημόσια εκπαίδευση από την Κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική επίθεση απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία. Η επίθεση, συγκεκριμένα ενάντια στην εκπαίδευση, απειλεί με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση όλων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας αλλά και όλων των ευρισκόμενων σε διαθεσιμότητα Δημόσιων Υπαλλήλων, δείχνει τις διαθέσεις Κυβέρνησης και Υπουργείου για την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο.

Η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση-χειραγώγηση, αποτελεί  την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση. Με «εργαλείο» τις διάφορες  μορφές αξιολόγησης το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:

·        Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.

·        Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.

·        Να κατηγοριοποιήσουν τα Σχολεία.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Δεν είναι τυχαία η ημερομηνία έκδοσης της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου: Δυο (2) μέρες μετά την οριστική απόλυση Δημοσίων Υπαλλήλων (στις 22/3/2014) για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.

Ταυτόχρονα το Υπουργείο Παιδείας νομοθετεί τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, δεν έχει εκδώσει ακόμη την εγκύκλιο των μεταθέσεων και ταυτόχρονα επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα ενώ ετοιμάζει νέο κύμα συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.

Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα δίνει μια ιστορική μάχη για τη διαφύλαξη της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας στο ελληνικό σχολείο:

·                    Με απεργίες και διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα.

·                    Με την πραγματοποίηση μαζικών Γενικών Συνελεύσεων και εκδηλώσεων-συζητήσεων σε κάθε πόλη της Ελλάδας.

·                    Με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας ενάντια στην Αξιολόγηση – Χειραγώγηση από το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (58.650 υπογραφές πανελλαδικά, ποσοστό 93,5%).

·                    Με την ακύρωση των σεμιναρίων των Σχολικών Συμβούλων για την αυτοαξιολόγηση σε όλη την Ελλάδα.

·                    Με την ακύρωση των σεμιναρίων για την αξιολόγηση στο Υπουργείο Παιδείας μετά από μαζικές και μαχητικές κινητοποιήσεις.

·                    Με τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων στις οποίες οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να μη συμμετέχουν με τη θέλησή τους στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση.

Μέσα από όλες αυτές τις διαδικασίες, καταγράφηκε η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην επιχειρούμενη αξιολόγηση-χειραγώγηση και αυτό είναι μια πραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.

 Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η νέα εγκύκλιος, αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο της αξιολόγησης. Ο ίδιος Υπουργός που πέρσι επιστράτευσε τους καθηγητές, επιστρατεύει φέτος τους Διευθυντές των Σχολείων επιχειρώντας με τη βία να επιβάλλει το νομοθετικό έκτρωμα το οποίο θεμελιώνει τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών και οδηγεί στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Η εγκύκλιος αυτή εγείρει μέγιστο ζήτημα αντιδημοκρατικής εκτροπής. Η ανάθεση, με την εντολή μιας εγκυκλίου, οδηγεί σε άκρως επικίνδυνα μονοπάτια την όποια δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ανατρέπει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και τη θέση του εκπαιδευτικού σε αυτόν. Είναι μνημείο αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης που μεταβάλει άρδην το τοπίο στη διοίκηση της εκπαίδευσης και ως τέτοιας σημασίας χρειάζεται να αντιμετωπιστεί από το εκπαιδευτικό κίνημα αλλά και όλους όσους  εξακολουθούν να οραματίζονται την παιδαγωγική ελευθερία ενός δημοκρατικού σχολείου.

Κανείς δε δικαιούται να σιωπήσει πια!

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να απαντήσει σε αυτή την επίθεση, σε αυτή την πρωτοφανή αντιδημοκρατική εκτροπή.

Για την οργάνωση του αγώνα το Δ.Σ. της ΔΟΕ προτείνει:

 ·                    Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει,  να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους στον τοπικό Σύλλογο. Έχει μεγάλη σημασία να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

·                    Με βάση τις εξελίξεις και την πορεία του αγώνα, εάν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κρίνει απαραίτητο, θα ζητήσει από του Διευθυντές των σχολείων να θέσουν στη διάθεσή του την πρόθεση παραίτησής τους, αποστέλλοντας σχετικό κείμενο απευθείας στην Ομοσπονδία, προκειμένου να αξιοποιηθεί συνδικαλιστικά (και όχι υπηρεσιακά) στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης.

·                    Οι συνάδελφοι Διευθυντές μετά την «επιστράτευσή» τους, όταν, αναγκαστικά, ορίσουν τις ομάδες εργασίας να αναφέρουν (στην πράξη ανάθεσης) ότι το κάνουν από υπηρεσιακό και μόνο καθήκον παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν πως καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή την αντίθεση τους στην οποία δηλώνουν (όπως αναφέρει και η γνωμοδότηση της Νομικού Συμβούλου της Δ.Ο.Ε.).

·                    Καλούμε τους Σχολικούς Συμβούλους να συνταχθούν με τον αγωνιζόμενο Κλάδο και να βρεθούν στη δική μας πλευρά το τριήμερο της «επιμόρφωσής» τους για την αξιολόγηση αλλά και σε όλη την πορεία του αγώνα κατά της αξιολόγησης – χειραγώγησης.

·                    Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών να ενημερώσουν άμεσα το Δ.Σ. της ΔΟΕ, για τον αριθμό των Συλλόγων Διδασκόντων που δε συναίνεσαν εθελοντικά στη στελέχωση των ομάδων εργασίας. 

 Το Δ.Σ. της ΔΟΕ προχωρά σε συντονισμό του αγώνα με στόχο την ακύρωση και την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, με τα παρακάτω βήματα:

·                    Κηρύσσει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για την Παρασκευή 4 του Απρίλη και καλεί τους εκπαιδευτικούς του Λεκανοπεδίου και των όμορων περιοχών σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας, στο Μαρούσι, από τις 12 το μεσημέρι.

·                    Αποτρέπει την πραγματοποίηση του σεμιναρίου των Σχολικών Συμβούλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την αξιολόγηση  την Παρασκευή 4/4, το Σάββατο 5/4 και Κυριακή 6/4.

·                    Κηρύσσει διαρκή στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας στην οποία, ως «επιστρατευμένοι», συμμετέχουν.

·                    Κηρύσσει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για την Τετάρτη 9 του Απρίλη, προκειμένου οι Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να ενώσουν τις δυνάμεις τους με το σύνολο των εργαζομένων στον Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα.

 Θυμίζουμε ότι ήδη έχει ξεκινήσει τόσο η νομική διαδικασία με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της συγκεκριμένης εγκυκλίου όσο και η διερεύνηση άλλων νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης.

Με την ολοκλήρωση αυτών των δράσεων προχωρούμε σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων και Ολομέλεια Προέδρων για τη λήψη αποφάσεων για την παραπέρα πορεία σχετικά με το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης και της ατομικής αξιολόγησης.

000000000002

/* *//* *//* *//* *//* */

0000000111ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Καταγγελία του Υπουργού Παιδείας

 Η εγκύκλιος επιστράτευσης που υπέγραψε ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος στις 24 Μαρτίου 2014 είναι αποκαλυπτική του πανικού που διακατέχει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μπροστά στη μαζική άρνηση των Συλλόγων Διδασκόντων να συγκροτήσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας της ΑΕΕ και αποτελεί, ουσιαστικά, παραδοχή της ορθότητας της θέσης που έχει εκφράσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας δεν είναι υποχρεωτική.

Είναι διπλά παράνομη η αυταρχική αυτή εγκύκλιος, αφενός γιατί επικαλείται γενική και άσχετη με τη διαδικασία της αξιολόγησης διάταξη που έρχεται σε αντίθεση με τις ειδικές διατάξεις που τη διέπουν αφετέρου γιατί παρακάμπτοντας κάθε έννοια διοικητικής ιεραρχίας ανάγει σε κορυφαίο παράγοντά της το Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού στον οποίο θα καταλήξουν οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Η διολίσθηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στο δρόμο της παραβίασης κάθε έννοιας νομιμότητας είναι ένα φαινόμενο εξαιρετικά ανησυχητικό που διέπει τη λειτουργία της τόσο στο θέμα της ΑΕΕ – Αξιολόγησης όσο και σε μια σειρά άλλων κορυφαίων ζητημάτων (μετατάξεις, παράνομες μετακινήσεις, μη πραγματοποίηση μεταθέσεων…).

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει τον Υπουργό Παιδείας για την αυταρχική και πέρα από το νόμο λειτουργία του που έχει δημιουργήσει τεράστια αδιέξοδα στο χώρο της εκπαίδευσης και ζητά την παραίτησή του. Πιστεύουμε ότι το θέμα υπερβαίνει το χώρο της εκπαίδευσης και έχει να κάνει με τη δημοκρατική ή μη λειτουργία της ελληνικής πολιτείας.

Για το  λόγο αυτό ζητάμε την παρέμβαση του Πρωθυπουργού εάν πιστεύει ότι υπάρχει ακόμη ευνομούμενη πολιτεία. Σε αντίθετη περίπτωση θα ταυτίζεται με τις παράνομες ενέργειες του Υπουργού Παιδείας.

Καταγγέλλουμε, επίσης, όλους αυτούς που παρότι γνωρίζουν τις θέσεις του κλάδου συμμετέχουν στις επιστημονικές επιτροπές  που συντονίζουν την εφαρμογή του συγκεκριμένου πλαισίου αξιολόγησης. Είναι όλοι αυτοί οι καθηγητές Πανεπιστημίου, μέλη του ΙΕΠ, εν ενεργεία και συνταξιούχοι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι δέχονται να γίνονται συνεργοί  ή να κλείνουν τα μάτια στη σφαγή που ετοιμάζεται για τη Δημόσια Εκπαίδευση και τους λειτουργούς της. Τους ζητάμε την ύστατη στιγμή να παραιτηθούν και να συνταχθούν με αυτούς που υπερασπίζονται το Δημόσιο Σχολείο.  

Η αντίδραση του κλάδου απέναντι σ’ αυτό το κύμα αυταρχισμού ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι καθολική. Η εντυπωσιακή συσπείρωση του κλάδου (93% των εκπαιδευτικών υπέγραψαν το κείμενο αντίθεσης στην επιχειρούμενη εφαρμογή της Αξιολόγησης – χειραγώγησης και εκατοντάδες Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν ήδη συντάξει πρακτικά άρνησης συγκρότησης των ομάδων εργασίας) θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο.

Ακόμη και οι Σύλλογοι Διδασκόντων που δεν έχουν ακόμη συνεδριάσει και συντάξει πρακτικά καλούνται σε καμία περίπτωση να μη δηλώσουν εθελοντική συμμετοχή στις ομάδες εργασίας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., από την πρώτη του απόφαση σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση, προσπάθησε να διασφαλίσει την προστασία των εκπαιδευτικών από ενδεχόμενες πειθαρχικές διώξεις υποστηρίζοντας τις αποφάσεις του και με γνωμοδοτήσεις της Νομικής Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. Δηλώνουμε ότι το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε προστατεύοντας τους συναδέλφους μας από πειθαρχικές διώξεις και ποινές. Στην κατεύθυνση αυτή ζητήθηκε και γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου για την τελευταία εγκύκλιο (24/3/2014) του Υπουργού Παιδείας την οποία και σας επισυνάπτουμε.

 Τα συμπεράσματα της γνωμοδότησης αυτής είναι:

 «(α) μοναδικό αρμόδιο όργανο για να συστήσει τις ομάδες έργου είναι και εξακολουθεί να είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, δεδομένου, ότι αυτό ρητώς  προβλέπεται από την  υπ’ αριθμόν Εγκύκλιος 190089/Γ1/10.12.2013 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια και από την διάταξη του άρθρου 38 της ΥΑ Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, που αναθέτει αποκλειστικά και μόνο στον σύλλογο διδασκόντων την αξιολόγηση του έργου του και τον προγραμματισμό των δράσεων του. Εξάλλου, από το σύνολο της νομοθεσίας, που προεκτέθηκε προκύπτει, ότι ο Διευθυντής ουσιαστικά αποτελεί το όργανο εκτέλεσης των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι αποφασίζον όργανο στην διαδικασία. Εξάλλου, η ίδια η διαδικασία αυτοαξιολόγησης, όπως εκτίθεται στον νόμο, στις υπουργικές αποφάσεις και τις εγκυκλίους του Υπουργείου συνιστά αποτέλεσμα συνεργασίας των εκπαιδευτικών και όχι μονομερών αποφάσεων των Διευθυντών των σχολείων.

(β) Η διάταξη του άρθρου 39 παρ. 15 της ως άνω Υπουργικής Απόφασης, την οποία επικαλείται το Υπουργείο, προκειμένου να μεταφέρει την αρμοδιότητα των οργάνων (από το Σύλλογο στον Διευθυντή) αφενός είναι άσχετη με την διαδικασία της αξιολόγησης (αφού αναφέρεται σε κατανομή μαθημάτων και τάξεων και στην ανάθεση εργασιών εν γένει στον σχολείο) και αφετέρου έρχεται σε αντίθεση προς ρητή ειδική διάταξη (το άρθρο 38 της ίδιας ως άνω αποφάσεως) και συνεπεία αυτού δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στην υπό κρίση περίπτωση. «Η αρμοδιότητα που έχει ανατεθεί σε ορισμένο όργανο δεν μπορεί νόμιμα να ασκηθεί από άλλο όργανο, ακόμη και ανώτερο του αρμοδίου, εκτός και εάν υπάρχει ρητή αντίθετη διάταξη» (Ε.Σπηλιωτόπουλου Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου σελ. 154 επ), πράγμα, που βεβαίως δεν συντρέχει στην επίμαχη περίπτωση. Σε περίπτωση δε παράνομης μεταβίβασης αρμοδιότητας, το όργανο, στο οποίο αυτή μεταβιβάστηκε δεν καθίσταται αρμόδιο και οι πράξεις του πάσχουν από ακυρότητα (ΣτΕ 367/1993, 2179/1987). Είναι συνεπεία αυτού, παντελώς εσφαλμένη η εγκύκλιος του Υπουργείου, δια της οποίας επιχειρεί να εξέλθει από το αδιέξοδο της μη σύστασης ομάδων έργου.

(γ) Για να μεταφερθεί συννόμως η αρμοδιότητα ενός οργάνου σε άλλο, μοναδική λύση θα ήταν η εκ μέρους του Υπουργείου νομοθέτηση και όχι βεβαίως η ανάθεση αρμοδιοτήτων μέσω εγκυκλίων, που ουδεμία ρυθμιστική δυνατότητα έχουν. Η μεταβίβαση αρμοδιότητας γίνεται νομίμως μόνο με έκδοση διοικητικής πράξεως, η οποία έχει κανονιστικό χαρακτήρα και  αφορά κατηγορία υποθέσεων (ΣτΕ 607/1971, 3467/1985, 250/1987)

(δ) Μετά ταύτα, γεννάται το ερώτημα, ποιες είναι οι νομικές ενέργειες, στις οποίες μπορούν να προβούν οι εκπαιδευτικοί αλλά και η ΔΟΕ αναφορικά με την σύσταση των ομάδων έργου.

Σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 3528/2007 προβλέπεται «….2. Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει πριν την εκτέλεση να αναφέρει εγγράφως την αντίθεση γνώμη του και να εκτελέσει την διαταγή, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτή. 3. Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή. Όταν σε διαταγή η οποία προδήλως αντίκειται σε διατάξεις νόμων ή κανονιστικών πράξεων διατυπώνονται επείγοντες και εξαιρετικοί λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή, που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις διατυπώνονται επείγοντες και εξαιρετικοί λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις ακολουθήσει δεύτερη διαταγή, που εκθέτει επείγοντες και εξαιρετικούς λόγους γενικότερου συμφέροντος ο υπάλληλος οφείλει να εκτελέσει την διαταγή και να αναφέρει συγχρόνως στην προϊστάμενη αρχή εκείνου, που τον διέταξε… Εάν εκείνος, που διέταξε είναι ο Υπουργός, η αναφορά υποβάλλεται στον Πρωθυπουργό».

Το πρώτο ζήτημα, το οποίο πρέπει να απαντηθεί είναι εάν η συγκρότηση των ομάδων έργου με απόφαση των διευθυντών είναι ενέργεια παράνομη ή προδήλως παράνομη ή αντισυνταγματική, καθώς σε κάθε μια από τις περιπτώσεις αυτές διαφοροποιείται η αντίδραση των υπαλλήλων, που λαμβάνουν μια τέτοια εντολή.  Με δεδομένο, ότι η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας προβαίνει σε ερμηνεία διατάξεων νόμου, φρονώ, ότι οι ενέργειες της διοικήσεως θα πρέπει να θεωρηθούν παράνομες, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να πρέπει να τις εκτελέσουν, αναφέροντας παράλληλα τους λόγους, για την οποία τις θεωρούν παράνομες.

Αναφορικά με τον παράνομο χαρακτήρα των ενεργειών, που επιβάλλονται μέσω της ανωτέρω εγκυκλίου, οι ενέργειες, οι οποίες μπορούν να γίνουν είναι οι εξής ανά επίπεδο:

(Α) Κατ’ αρχήν η ΔΟΕ δύναται να προβεί στην προσβολή μέσω αιτήσεως ακυρώσεως της ως άνω εγκυκλίου, επικαλούμενη το γεγονός, ότι αυτή στερείται παντελώς νομίμου ερείσματος και έρχεται σε ευθεία αντίθεση προς την κείμενη νομοθεσία. Φρονώ δε, ότι επιβάλλεται η αποστολή μιας εμπεριστατωμένης αναφοράς προς τον Υπουργό με κοινοποίηση στον Πρωθυπουργό, προκειμένου να υπογραμμιστεί αφενός η αντίθεση μας αλλά και σε κάθε περίπτωση να τεκμηριωθεί η παρανομία των ενεργειών της διοικήσεως, παρέχοντας έτσι έρεισμα και στήριξη στους εκπαιδευτικούς.

(Β)  Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, που καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή, οφείλουν να αναφέρουν την αντίθεση τους στην παράνομη τούτη εντολή. Πρέπει δε να καταστεί σαφές, ότι η εκτέλεση παρανόμων εντολών εκ μέρους τους χωρίς δήλωση της αντίθεσης τους δεν τους απαλλάσσει από (προσωπικές και υπηρεσιακές) ευθύνες.

(Γ) Οι εκπαιδευτικοί, που θα οριστούν στις ομάδες έργου, δικαιούνται: (α) να αναφέρουν την αντίθεση τους στην ως άνω παράνομη σύσταση των ομάδων έργου είτε ατομικά είτε με πρακτικά του συλλόγου διδασκόντων (β) να αρνηθούν να παρέχουν έργο εκτός του ωραρίου εργασίας τους. Σε κάθε περίπτωση, είναι εξαιρετικά αμφίβολη η δυνατότητα ολοκλήρωσης των πολύπλοκων διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης, με ομάδες έργου, που θα λειτουργούν εντός ωραρίου, πράγμα, που στην πράξη αποδυναμώνει ουσιαστικά τις απαιτήσεις του Υπουργείου. 

(Δ) Τέλος, πρέπει να καταστεί σαφές, ότι κάθε παράνομη ενέργεια, που γίνεται στα πλαίσια μιας συνολικής διαδικασίας, οδηγεί σε ακυρότητα αυτής συνολικά. Συνεπώς, η παράνομη συγκρότηση ομάδων έργου, αποτελεί νομικό έρεισμα για την ακύρωση του συνόλου των διαδικασιών, που στηρίζονται σε αυτήν.»

 Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ήδη έχει αναθέσει στη Νομική Σύμβουλο την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της συγκεκριμένης εγκυκλίου. Θα αναζητηθεί, επίσης, κάθε δυνατή μέθοδος ένδικης αποτροπής της εφαρμογής της εγκυκλίου.

Το ζήτημα αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από κοινού από τις δυο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα συναντηθεί άμεσα με το αντίστοιχο της ΟΛΜΕ στην αναζήτηση κοινής πορείας.

Μέσα στο Σαββατοκύριακο θα συνεχιστεί η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου προκειμένου να εξειδικευτούν τα μέτρα και οι δράσεις που θα αποτρέψουν στην πράξη τη λειτουργία των ομάδων εργασίας και θα ακυρώσουν την επιχειρούμενη εφαρμογή της Αξιολόγησης – Χειραγώγησης.

Η Ενότητα και η συσπείρωση που χαρακτηρίζει τον κλάδο και που έφερε μέχρι τώρα επιτυχημένα αποτελέσματα θα πρέπει να συνεχιστεί και να δυναμώσει. Όλοι μαζί παλεύουμε ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που απειλεί την ύπαρξη του δημόσιου σχολείου την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία και διαμορφώνει ένα εφιαλτικό τοπίο για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους.

000000000002

/* *//* *//* *//* *//* */

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ 

 ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ

 Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Μάρτη 2014, ύστερα από κάλεσμα του Α’ Συλλόγου Αθηνών εκπαιδευτικών Π.Ε., σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. του λεκανοπεδίου με ζήτημα αιχμής  τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι  από τους συλλόγους Π.Ε : Α’ Αθηνών,  Α’ Πειραιά, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων, Αριστοτέλης,  Δ. Γληνός, Δυτικής Αττικής, Καλλιθέας, Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κ. Σωτηρίου,  Παρθενώνας,  Περικλής,  Νίκαιας, Νέας Σμύρνης, Πειραιά «η Πρόοδος», Χαϊδαρίου. Συμμετείχαν επίσης μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Μακρυγιάννης, καθώς και πολλοί συνάδελφοι – μέλη Συλλόγων ΠΕ.

 Στην ευρεία συζήτηση που διεξήχθη στη σύσκεψη, αναδείχτηκαν από συλλόγους και παρευρισκόμενους:

 ·                    Η συνέχιση και η ένταση της επίθεσης που εκδηλώνεται απέναντι σε ολόκληρη κοινωνία από την συγκυβέρνηση  της μνημονιακής  βαρβαρότητας σε αγαστή συνεργασία με την ΕΕ, τα ΔΝΤ και το κεφάλαιο. 

 ·                    Η επίθεση απέναντι στη Δημόσια εκπαίδευση, που βρίσκεται στο κέντρο της κυβερνητικής επέλασης και απειλεί με παραπέρα τραγική συρρίκνωση όλα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Β-θμιας αλλά και όλων των διαθεσίμων από την καλοκαιρινή διαθεσιμότητα, που είναι το πρώτο βήμα κατάργησης της μονιμότητας στο δημόσιο.

 ·                    Η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, ως η αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση στην παρούσα φάση. Διαμέσου των διαφόρων αξιολογήσεων το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:

 –          Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης, και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.

 –          Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία, η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, ο άκρατος ανταγωνισμός.

 –          Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς- να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.

 Γι΄αυτό και αγωνιζόμαστε ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση που αποτελεί το απαραίτητο συμπλήρωμά της όπως προβλέπεται με βάση το θεσμικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί. Η αξιολόγηση προωθείται σήμερα στο έδαφος της καπιταλιστικής κρίσης, των απολύσεων, της διαθεσιμότητας, της ανεργίας, της φτώχειας. Είναι το ίδιο το δημόσιο σχολείο, το ίδιο το δικαίωμα στην εργασία που κρίνεται όπως αποδεικνύεται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ήδη το υπουργείο παιδείας νομοθετεί για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, ενώ επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα και κυοφορεί νέο κύμα συγχωνεύσεων εκατοντάδων σχολικών μονάδων.

 Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει μια μάχη κομβικής σημασίας :

 ·        Με τις αποφάσεις μαζικών γενικών συνελεύσεων, τις απεργίες και τις διαδηλώσεις.

 ·        Με την υπογραφή των κειμένων της Ομοσπονδίας και των Συλλόγων από 58650 συναδέλφους πανελλαδικά (ποσοστό 93,5%).

 ·        Με την ακύρωση των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση σε όλη την Ελλάδα και πρόσφατα των σεμιναρίων για την αξιολόγηση στο υπουργείο παιδείας μετά από μαζικές και μαχητικές κινητοποιήσεις.

 ·        Με τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων που αποφασίζουν τη μη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση. Όπως διαπιστώθηκε με βάση τα στοιχεία που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των 17 Συλλόγων ΠΕ στη σύσκεψη, στα σχολεία ευθύνης τους πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα 342 συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για το ζήτημα της αξιολόγησης. Σε αυτές τις συνεδριάσεις, οι 332 Σύλλογοι διδασκόντων (από 280 δημοτικά σχολεία και 56 νηπιαγωγεία) κατέληξαν – ομόφωνα στη συντριπτική τους πλειοψηφία – σε αποφάσεις μη συγκρότησης ομάδων εργασίας και μόνο έξι (6), δηλαδή το 0,02 % των σχολείων που συνεδρίασαν, συγκρότησαν ομάδες εργασίας ! Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν μηδενικό στο σύνολο των σχολείων ευθύνης των 17 συλλόγων. Μέσα από όλες αυτές τις διαδικασίες, καταγράφηκε η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση . Και αυτό είναι μια πραγματικότητα που δεν διαγράφεται με απειλές και εκβιασμούς.

  Διαπιστώνοντας την παταγώδη αποτυχία του να προωθήσει την πολιτική της αξιολόγησης, το υπουργείο πετάει το προσωπείο της συναίνεσης. Η νέα εγκύκλιος, αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο της αξιολόγησης. Μπροστά στον κίνδυνο οι αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων να πάρουν μορφή χιονοστιβάδας το υπουργείο προχωρά σε μια τρίτη (!!) κατά σειρά εγκύκλιο για το ίδιο θέμα (οι προηγούμενες εγκύκλιοι στις 10/12/2013 και στις 6/3/2014)  και διατάζει τους Δ/ντές σχολικών μονάδων να ορίσουν οι ίδιοι τις ομάδες εργασίας μέχρι τις 4/4/2014. Όπως πέρσι επιστράτευσε τους καθηγητές έτσι και φέτος θέλει με τη βία να επιβάλλει το νομοθετικό έκτρωμα το οποίο θεμελιώνει τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών και οδηγεί στο σχολείο της αγοράς. Η εγκύκλιος αυτή εγείρει μέγιστο ζήτημα αντιδημοκρατικής εκτροπής!!! Η ανάθεση με την εντολή μιας εγκυκλίου, οδηγεί σε πρωτοφανή μονοπάτια την όποια δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ανατρέπει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και τη θέση του εκπαιδευτικού σε αυτόν. Είναι μνημείο αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης που μεταβάλει άρδην το τοπίο στη διοίκηση της εκπαίδευσης και ως τέτοιας σημασίας χρειάζεται να την αντιμετωπίσει το εκπαιδευτικό κίνημα και όλοι όσοι μιλάνε στο όνομα του όποιου δημοκρατικού σχολείου! 

 Κανείς δε δικαιούται να σιωπήσει πια!

 Ένα απόλυτα αυταρχικό και δεσποτικό σύστημα αποφάσεων εγκαθιδρύεται!
 
Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να απαντήσει σε αυτή την επίθεση, σε αυτή την πρωτοφανή αντιδημοκρατική εκτροπή. Πρώτα απ’ όλα με τη μαζική και αποφασιστική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις ενάντια στην αξιολόγηση ξεκινώντας από την Παρασκευή 28/3. Μπλοκάρουμε το σεμινάριο της ντροπής Παρασκευή 28/3, 13.00, Υπουργείο Παιδείας καθώς και Σάββατο 29/3, και Κυριακή 30/3 στις 8 πμ.Κηρύσσουμε στάσεις εργασίας για την Παρασκευή 28/3.

 Για την οργάνωση του αγώνα, στη σύσκεψη ακούστηκαν οι παρακάτω προτάσεις κοινής δράσης που απευθύνονται στους συλλόγους:

 ·                   Οι Σύλλογοι Διδασκόντων ακόμα πιο αποφασιστικά ολοκληρώνουν τη σύνταξη των πρακτικών με τα οποία δηλώνουν ότι δεν συγκροτούν ομάδες εργασίας. Το δικαίωμα αυτό το έχουμε ακόμα και τώρα και έχει μεγάλη σημασία να το ασκήσουμε ώστε να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 ·                   Κάλεσμα προς τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε κύκλο Γενικών Συνελεύσεων μέχρι την Τρίτη 1 Απρίλη και ολομέλεια προέδρων την Τετάρτη 2 Απρίλη με εισήγηση που θα έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό για την κλιμάκωση του αγώνα με στόχο το μπλοκάρισμα, την ακύρωση και την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης :

 (α) Με απεργιακές και αγωνιστικές μορφές ξεκινώντας με 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 3 και 4 Απρίλη και αμέσως μετά νέο γύρο ΓΣ και ολομέλεια για τη συνέχεια του απεργιακού αγώνα.

 (β) Με μαζικούς και συλλογικούς όρους να μπλοκάρουμε τις ομάδες εργασίας (οι διευθυντές δεν προχωρούν σε υποχρεωτικές αναθέσεις, οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται τυχόν αναθέσεις, οργάνωση στάσεων εργασίας ενάντια στις ομάδες εργασίας και τη λειτουργία τους).

 ·       Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να προχωρήσει άμεσα σε σύκεψη των ΔΣ των Συλλόγων ΠΕ Αττικής για την καλύτερη οργάνωση του αγώνα.

 ·       Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να  διερευνήσει και να εξανλτήσει τη δυνατότητα και νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης (γνωμοδότηση νομικού συμβούλου, νομική και συνδικαλιστική στήριξη των δράσεών μας, ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης του υπουργείου)

 ·       Ο κάθε Σύλλογος ΠΕ, καλεί εγγράφως τους σχολικούς συμβούλους των σχολείων ευθύνης του, να μην συμμετέχουν στα σεμινάρια της ντροπής. Αξιοποιούμε σε αυτή την κατεύθυνση την κοινή ανακοίνωση των Συλλόγων ΠΕ προς τους σχολικούς συμβούλους που εκδόθηκε μετά από πρόταση του Συλλόγου ΠΕ Δυτικής Αττικής (επισυνάπτεται).

 ·       Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μην προχωρήσουν σε καμιά ενέργεια ανάθεσης πριν από τις 4/4, ώστε ο κλάδος να πάρει συλλογικές αποφάσεις και η απάντησή μας να είναι ενιαία με αφετηρία τις γενικές συνελεύσεις των Συλλόγων όπου συλλογικά θα αποφασίσουμε τις αγωνιστικές και απεργιακές μορφές αντίστασης.

 ·       Η έκδοση της κοινής αφίσας  των συλλόγων που απέστειλε στην προηγούμενη σύσκεψη ο Σύλλογος Αθηνά, για την εναντίωση στην αξιολόγηση, την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και την κατάργηση μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων καθώς και δεύτερης αφίσας των συλλόγων για την αξιολόγηση (την πρόταση αυτή  ανέλαβε να στείλει ο Σύλλογος Αριστοτέλης)

 ·       Η  έκδοση κοινής  επιστολής προς την κοινωνία, τους εργαζόμενους και τους γονείς  για τα ζητήματα της αξιολόγησης και της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και της ανάγκης κοινού μετώπου αντίστασης ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια (Επισυνάπτουμε ως αρχικό σχέδιο το γράμμα προς τους γονείς των Συλλόγων Αμαρουσίου και Περικλής)

 ·       Η δημιουργία ραδιοφωνικού σποτ με βάση την πρόταση που κατέθεσε ο Σύλλογος Περικλής (Επισυνάπτουμε την πρόταση του «Περικλή»)

 ·       Μάχιμες, εκδηλώσεις  των συλλόγων (κατά τόπους σε συνεργασία με τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων) για την αξιολόγηση, που θα προωθούν την καμπάνια των σωματείων και  με προτάσεις που θα αναπτυχθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα.

  Αθήνα, 26 Μαρτίου 2014

 

/* *//* *//* *//* *//* */

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Σας καλούμε στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου

την Τρίτη 1η Απριλίου 2014

στο  9o Δημ. Σχολείο Καλλιθέας στις 7 μ.μ. (Σαπφούς 138)

 Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, μετά τη νέα δεσποτική εγκύκλιο του Υπουργείου, συγκαλείται νέα Έκτακτη Γ. Σ. (η τέταρτη κατά σειρά) την Τρίτη 1η Απριλίου, για να συζητήσουμε τις σοβαρές εξελίξεις και να πάρουμε τις αποφάσεις για τη δράση μας, που θα προτείνουμε προς την Ομοσπονδία και τους άλλους συλλόγους Π.Ε.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας χαιρετίζει τους συναδέλφους του Συλλόγου μας, που δίνουν αυτήν την περίοδο συλλογικά τον αγώνα ενάντια στην προωθούμενη αξιολόγηση-χειραγώγηση, που προετοιμάζει δεξαμενές εκπαιδευτικών προς απόλυση και κατηγοριοποιεί τα σχολεία. Ήδη 15 Σύλλογοι Διδασκόντων στο Σύλλογό μας, έχουν καταλήξει σε πρακτικά με τα οποία δεν συγκροτούν ομάδες εργασίας.

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας καλεί

ü      Όλους τους συλλόγους διδασκόντων που ήδη έχουν συνεδριάσει να ολοκληρώσουν την καταγραφή και την υπογραφή των πρακτικών ενάντια στην αυτοαξιολόγηση, με τα οποία δηλώνουν ότι δεν συγκροτούν ομάδες εργασίας. Οι συλλογικές αποφάσεις σε κάθε σχολείο που λένε όχι στις ομάδες εργασίας αποτελούν μια δικαιωμένη και καταγεγραμμένη επιλογή που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της υπόθεσης.     

ü      Τους Συλλόγους Διδασκόντων που δεν έχουν ακόμη συνεδριάσει να συνεδριάσουν άμεσα και να αρνηθούν τη συγκρότηση ομάδων ώστε να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων είναι τελείως διαφορετικό θέμα από την πιθανή ανάθεση από τους Διευθυντές.

ü      Κανείς σύλλογος διδασκόντων να μη συγκροτήσει, με νέα απόφασή του, ομάδες εργασίας ή τροποποίησει την αρχική απόφαση του, ιδιαίτερα τώρα που ο Υπουργός αποφάσισε να καταργήσει τα συλλογικά όργανα και να αναθέσει στους διευθυντές τον ορισμό τους. Σε αυτή την άθλια επιλογή του Υπουργείου, κανείς σύλλογος διδασκόντων δεν πρέπει να προσφέρει νομιμοποίηση.

ü      Καλούμε τους/τις συναδέλφους διευθυντές/τριες να μη σπεύσουν να υλοποιήσουν την εγκύκλιο και να προχωρήσουν σε αναθέσεις, μέχρι να καθοριστεί τις επόμενες μέρες μια συντεταγμένη συλλογική πορεία, ενιαία και μαζική.

Συνεχίζουμε με θάρρος και αποφασιστικότητα. Όλοι μαζί !

Συνεχίζουμε δυνατά , αγωνιστικά, αποφασιστικά.

Όλοι μαζί ενωμένοι θα νικήσουμε, η αξιολόγηση – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ – απόλυση – κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων, εκπαιδευτικών, δε θα περάσει.

Σφραγίδα

/* *//* *//* *//* *//* */

Εγκύκλιος επιστράτευσης του εκπαιδευτικού σώματος

Εγκύκλιος επιστράτευσης του εκπαιδευτικού σώματος για την αυτοαξιολόγηση που ομολογεί την ήττα του Υπουργείου και οδηγεί σε πρωτοφανή μονοπάτια αντιδημοκρατικής λειτουργίας! Το εκπαιδευτικό κίνημα θα απαντήσει συλλογικά, μαζικά και μαχητικά!

Έκτακτη Γ.Σ. Τρίτη 1/4/2014, 7:00 μ.μ., στο 9ο Δ.Σχ. Καλλιθέας.

Σε όλα τα σχολεία να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων

και να μην συγκρότησουν ομάδες εργασίας,

ακόμα και εκεί που δεν πρόλαβαν να συνεδριάσουν.

 

Μετά το πρωτοφανές κύμα αποφάσεων χιλιάδων σχολείων, τα οποία δεν συγκρότησαν ομάδες εργασίας κατανοώντας ότι πίσω από την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση βρίσκεται η διάλυση της Δημόσιας Παιδείας, η στέρηση του μορφωτικού δικαιώματος των μαθητών μας, οι συγχωνεύσεις και οι απολύσεις, το σχολείο της αγοράς,

Μετά την καταγραφή, με 59.000 περίπου υπογραφές, της καθολικής αντίθεσης του εκπαιδευτικού σώματος, στην επιχειρούμενη αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση,

Το ΥΠΑΙΘ έκανε τη «κίνησή του» φέρνοντας τρίτη (!!!) «διευκρινιστική» εγκύκλιο για την ΑΕΕ, που «διατάζει» τους διευθυντές : «Σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να καταλήξει σε απόφαση συγκρότησης επαρκούς αριθμού ομάδων εργασίας ή συγκεκριμένης σύνθεσης ή κατανομής αρμοδιοτήτων …. τότε ο Διευθυντής του σχολείου, υποχρεούται ……….να ορίσει τον αριθμό, τη σύνθεση και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες κάθε ομάδας» … «μέχρι τις 4/4».

Ο Υπουργός αυτός, ο οποίος απαντά στη δημοκρατία των Συλλόγων Διδασκόντων με σουλτανικά φιρμάνια, δεν μπορεί να είναι υπουργός Παιδείας. Είναι υπουργός της επιστράτευσης, της τρομοκρατίας και των διαταγών. Ακολουθεί την κυβέρνησή του στον ολισθηρό κατήφορο κατάργησης της δημοκρατίας και της επιβολής δια ροπάλου της πολιτικής της τρόικας, των μνημονίων και της Ε.Ε.

Ταυτόχρονα με την πράξη του αυτή ομολογεί την ήττα της πολιτικής που εκπροσωπεί και προωθεί.

Η εγκύκλιος αυτή εγείρει μέγιστο ζήτημα αντιδημοκρατικής εκτροπής!!! Η ανάθεση με την εντολή μιας εγκυκλίου, οδηγεί σε πρωτοφανή μονοπάτια την όποια δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ανατρέπει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και τη θέση του εκπαιδευτικού σε αυτόν. Είναι μνημείο αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης που μεταβάλει άρδην το τοπίο στην εκπαίδευση και ως τέτοιας σημασίας χρειάζεται να την αντιμετωπίσει το εκπαιδευτικό κίνημα και όλοι όσοι μιλάνε στο όνομα του όποιου δημοκρατικού σχολείου! Κανείς δε δικαιούται να σιωπήσει πια! Ένα απόλυτα αυταρχικό και δεσποτικό σύστημα αποφάσεων εγκαθιδρύεται!

Τσάμπα τόσα powerpoint που διαφήμιζαν ότι η αυτοαξιολόγηση αναγνωρίζει τη σχετική αυτονομία των σχολείων, ενισχύει το βαθμό ελευθερίας του εκπαιδευτικού, εδραιώνει πολιτισμό εμπιστοσύνης (από το κείμενο των ΥΠΑΙΘ/ΙΕΠ, η αυτοξιολόγηση με μια ματιά, Οκτώβριος 2013). Για όποιον δεν κατάλαβε, μετά τα ΜΑΤ και τους ΔΙΑΣ, «στο κλίμα συνεργασίας και εποικοδομητικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας» έρχεται να συνεισφέρει τώρα το αποφασίζομεν και ορίζομεν!

Το υπουργείο επιδιώκει να μας διασπάσει! Προσπαθεί με την εγκύκλιο αυτή να ανακόψει το κύμα των αρνητικών αποφάσεων. Ξέρει ότι η ζυγαριά έχει γύρει καθαρά ενάντια στην αυτοξιολόγηση και την αξιολόγηση. Επιδιώκει, με μια απεγνωσμένη κίνηση «πολιτικής πυγμής»:

να υποδείξει ότι δε λογαριάζει τη βούληση του 93% των εκπαιδευτικών και να οδηγήσει όσους συλλόγους διδασκόντων δεν έχουν ακόμα συνεδριάσει ή δεν έχουν καταγράψει τις συνεδριάσεις τους στα επίσημα πρακτικά, να δημιουργήσουν τώρα, τάχα εθελοντικά, ομάδες εργασίας.  Επιχειρεί ως την ύστατη στιγμή να εξασφαλίσει μια δήθεν συναίνεση, να εξαναγκάσει όσους μπορέσει να ταχθούν με τη μεριά του.

  Δε θα το επιτρέψουμε!

Οι επόμενες ενέργειες μας.

Συλλογικά δώσαμε τη μάχη έως τώρα, συλλογικά πρέπει να συνεχίσουμε:

·                    Καλούμε τους/ τις συναδέλφους να προχωρήσουν σε συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών με τα οποία δηλώνουν ότι δε συγκροτούνται ομάδες εργασίας. Το δικαίωμα αυτό το έχουμε και τώρα (το αναγνωρίζει η ίδια η εγκύκλιος) και έχει μεγάλη σημασία να το ασκήσουμε ώστε να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ταυτόχρονα, ειδικά μετά την εγκύκλιο, έχει τεράστια σημασία να υπάρξουν αποφάσεις μη συγκρότησης ομάδων εργασίας από τους Σ. Διδ. για να υπάρχει κατοχύρωση και των Διευθυντών των σχολείων. Επισημαίνουμε ότι για να γίνει οποιαδήποτε ανάθεση, χρειάζεται Πράξη του Διευθυντή, καταγεγραμμένη στο βιβλίο Πράξεων.

·                    Καλούμε τους/τις διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων να μην προχωρήσουν σε καμιά ενέργεια ανάθεσης πριν από τις 4/4, ώστε ο κλάδος να πάρει συλλογικές αποφάσεις για τις δράσεις του και η απάντησή μας να είναι ενιαία και μαζική. Άλλωστε, η εγκύκλιος δίνει προθεσμία ως τις 4/4.  Για την πλήρη ενημέρωση θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση Διευθυντών και Προισταμένων Νηπιαγωγείων, η οποία θα οριστικοποιηθεί την Πέμπτη το μεσημέρι, μετά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ.

·                    Συμμετέχουμε στο συντονισμό των συλλόγων Π.Ε. και των ΕΛΜΕ, Τετάρτη 26/3, στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15α), 19.00 Καλούμε και κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο να παραστεί.

·                    Καλούμε σε έκτακτη Γ.Σ., την Τρίτη 1/4/2014, 7:00 μ.μ., 9ο Δ.Σχ. Καλλιθέας (Σαπφούς 138)

·                    Μπλοκάρουμε το σεμινάριο της ντροπής Παρασκευή 28/3, 14.00, Υπουργείο Παιδείας με πανελλαδική συγκέντρωση, καθώς και Σάββατο 29/3, και Κυριακή 30/3.

·                    Καλούμε τη ΔΟΕ να συνεδριάσει άμεσα, σε συντονισμό με την ΟΛΜΕ, ώστε ο κλάδος άμεσα να δρομολογήσει τις πρώτες του δράσεις. Να καλέσει σε ακύρωση του σεμιναρίου 28-30/3, να προχωρήσει άμεσα σε έκτακτες ΓΣ και σε ολομέλεια προέδρων.

 

Όλοι στον αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

 

ΚΑΜΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΗΤΗ

ΟΥΤΕ ΟΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΕΣ!

Σφραγίδα

/* *//* *//* *//* *//* */

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

 Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Σας καλούμε

στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου

την Τρίτη 1η Απριλίου 2014

στο  9o Δημ. Σχολείο Καλλιθέας στις 7 μ.μ.

(Σαπφούς 138)

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, μετά τη νέα δεσποτική εγκύκλιο του Υπουργείου καλούμε έκτακτη Γ.Σ. την Τρίτη 1/4/2014, για να συζητήσουμε τις σοβαρές εξελίξεις και να πάρουμε αποφάσεις για τη δράση μας που θα προτείνουμε προς την Ομοσπονδία και τους άλλους συλλόγους Π.Ε.

/* *//* *//* *//* *//* */

Γνωμοδότηση νομικής Συμβούλου για την τελευταία εγκύκλιο (44375/Γ1/24-3-2014) του ΥΠΑΙΘ.

Γνωμοδότηση

gn 2832014

/* *//* *//* *//* *//* */

ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΛΛΑΓΗ ΩΡΑΣ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στις 11:30

αξιολόγηση σύλλογοι 21-3

/* *//* *//* *//* *//* */

0000000111

Θέμα: « Καταγραφή αποφάσεων των συλλόγων διδασκόντων για τη μη συγκρότηση των ομάδων εργασίας της αυτοαξιολόγησης»

 Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει όλους τους συναδέλφους που σ’ όλη τη χώρα δίνουν τη μάχη ενάντια στην αυτοαξιολόγηση που συνδέεται με την αξιολόγηση – χειραγώγηση, τις απολύσεις και την κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, σχολείων και μαθητών. Τους εκπαιδευτικούς που υπερασπίζονται τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Το πρώτο βήμα της καθολικής αντίδρασης του κλάδου εκφράστηκε με τη συλλογή των υπογραφών που έφτασε τις 58.560 υπογραφές και το 93% των ενεργών εκπαιδευτικών.

  Αυτή την περίοδο προχωράμε στο δεύτερο αποφασιστικό βήμα αποτροπής της αυτοαξιολόγησης με τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολείο και την καθολική απόρριψη συγκρότησης των ομάδων εργασίας για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συναδέλφους να προχωρήσουν στις σχετικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και με βάση το σχέδιο πρακτικού που έχουμε αποστείλει να απορρίψουν τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας,   αγνοώντας τις απειλές, την παραπληροφόρηση και τις μεθοδεύσεις.

Τα μηνύματα από όλη τη χώρα δείχνουν ότι εκφράζεται ένα πλειοψηφικό ρεύμα, ανάλογο σε όγκο με αυτού των υπογραφών, με αποφάσεις που απορρίπτουν τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας. Αυτό πρέπει να μεγαλώσει και να αγκαλιάσει όλα τα σχολεία σε όλη τη χώρα.

Καλεί τους τοπικούς συλλόγους να καταγράψουν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και να ενημερώσουν τη Δ.Ο.Ε. προκειμένου να αποτυπώσει την εικόνα από όλη τη χώρα και να την ανακοινώσει στο επόμενο διάστημα, όπως έκανε και τη συγκέντρωση των υπογραφών, τον αριθμό των σχολικών μονάδων που έχουν αποφασίσει να μη συγκροτήσουν ομάδες εργασίας.

Επόμενο μεγάλο αγωνιστικό ραντεβού στη μάχη για την ακύρωση των σεμιναρίων για την ατομική αξιολόγηση των σχολικών συμβούλων την Παρασκευή 21/3, στις 2μμ στο Υπ. Παιδείας.

Να μη λείψει κανείς

Συλλογικά, αποφασιστικά, ενωμένα ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

000000000002

/* *//* *//* *//* *//* */

Για την αυτοαξιολόγηση και τις πιέσεις που ασκούνται

στους Συλλόγους Διδασκόντων

Το Δ.Σ του συλλόγου Π.Ε. χαιρετίζει:

Τα πάνω από 1.000 σχολεία στην επικράτεια που έχουν καταγράψει Πρακτικά μη συγκρότησης ομάδων εργασίας. Τα σχολεία της Αττικής όπου μαζικά σε όλους τους Συλλόγους παίρνονται  ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις ενάντια στη συγκρότηση ομάδων εργασίας.

    Τη μεγαλειώδη κινητοποίηση, των πρωτοβάθμιων συλλόγων Π.Ε και των ΕΛΜΕ το Σάββατο 15 Μάρτη, που ακύρωσε στην πράξη το σεμινάριο ντροπής του σύγχρονου επιθεωρητισμού. Τα κρυμμένα πρόσωπα των σύγχρονων επιθεωρητών, υπό την προστασία των δυνάμεων καταστολής, αποτελούν τη μεγαλύτερη ηθική και πολιτική δικαίωση της μαχόμενης εκπαίδευσης

    Το πανελλαδικό ρεύμα απόρριψης της αυτοαξιολόγησης από τους/τις συναδέλφους ισσες. Από τη Ξάνθη μέχρι το Ρέθυμνο και από την Κέρκυρα μέχρι την Αρκαδία ο κλάδος υψώνει το ανάστημα του, υπερασπιζόμενος το δημόσιο σχολείο. Οι 58.560 υπογραφές στο κείμενο της ΔΟΕ αποδεικνύουν ότι η πολιτική του υπουργείου δεν έχει καμιά νομιμοποίηση στο χώρο της εκπαίδευσης.

    Τους συναδέλφους / ισσες στα πρώτα σχολεία ευθύνης του συλλόγου μας, που πήραν ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις άρνησης συγκρότησης ομάδων εργασίας. (3ο Καλλιθέας, 8ο Καλλιθέας)

Καλούμε τους /τις συναδέλφους να προχωρήσουν στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των επόμενων ημερών, με βάση το σχέδιο Πρακτικού της ΔΟΕ, καθώς και την τελευταία ανακοίνωση της ΔΟΕ, και να αποφασίσουν ΟΜΟΦΩΝΑ τη μη συγκρότηση ομάδων εργασίας. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Αντίθετα είμαστε περήφανοι που δίνουμε τη μάχη για να υπάρχει Δημόσια Παιδεία για όλους.

Όσο αφορά, τώρα, τις συνεχιζόμενες πιέσεις για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, σε τοπικό επίπεδο, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής :

Α. Η συμμετοχή στις ομάδες εργασίας δεν είναι υποχρεωτική, πράγμα πλέον που παραδέχεται ανοικτά και το υπουργείο, δικαιώνοντας τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος και το σχετικό πόρισμα της νομικού συμβούλου της ΔΟΕ. Κανείς συνάδελφος / ισσα δεν έχει την υποχρέωση να συμμετέχει σε αυτές, γεγονός που διαφαίνεται και από την τελευταία διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου όπου χρησιμοποιείται η έκφραση :»Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας (άρα όχι όλοι), εργάζονται εκτός διδακτικού ωραρίου, εντός όμως του εργασιακού ωραρίου».

Β. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε διαδικασίες του Σ.Δ. ή του σχολείου, εκτός ωραρίου εργασίας. Το προφανές αυτό εργασιακό δικαίωμα καταστρατηγείται από Διευθυντές στην επικράτεια, οι οποίοι ορίζουν συνεδριάσεις απογευματινές ή προχωρούν σε μοίρασμα βαθμολογίας το απόγευμα. Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει.

Γ. Σε ορισμένες περιοχές της επικράτειας, διευθυντές που προωθούν με ζήλο την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση, εκβιάζουν συναδέλφους που διαφωνούν, να γράφουν υποχρεωτικά και με ονοματεπώνυμο τη διαφωνία τους στο Πρακτικό, Σε ορισμένες, μάλιστα περιπτώσεις ζητήθηκε στους συναδέλφους να γράψουν τη διαφωνία τους με άλλο χρώμα στυλό για να ξεχωρίζει. Τονίζουμε : Η καταγραφή αντίθετης άποψης αποτελεί δικαίωμα, ΟΧΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ. Δεν υποκύπτουμε στις πιέσεις και τους εκβιασμούς. Άφοβα εκφράζουμε τη έλλειψη επιθυμίας για συμμετοχή σε ομάδες εργασίας.

Δ. Η απόπειρα να στηριχθεί νομικά η άποψη ότι μπορεί η μειοψηφία να συγκροτήσει ομάδες εργασίας είναι απόλυτα αυθαίρετη. Τόσο η συγκρότηση των ομάδων εργασίας όσο και τα πορίσματά τους πρέπει να έχουν την έγκριση της πλειοψηφίας του συλλόγου διδασκόντων. Την ευθύνη της αποτύπωσης της έκθεσης αυτοαξιολόγησης και της εκπροσώπησης του σχολείου έχει αποκλειστικά ο σύλλογος διδασκόντων. Αυτό προβλέπεται και από το υφιστάμενο πλαίσιο και αναφέρεται ρητά στην εγκύκλιο 10/12/2013 του υφυπ. Κεδίκογλου. Κανείς δεν μπορεί να εκπροσωπήσει το σύλλογο διδασκόντων και τη σχολική μονάδα, χωρίς την πλειοψηφική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Κανένας συνάδελφος και κανένας σύλλογος διδασκόντων δεν μπορούν να επιτρέψουν την παραχάραξη της απόφασής τους.

Ε. Πουθενά δεν προβλέπεται η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης από την ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων. Με βάση τη γνωστή εγκύκλιο Κεδίκογλου επισημαίνεται ότι :Η έναρξη των διαδικασιών της ΑΕΕ στο σχολείο γίνεται με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας και ολοκληρώνεται στο τέλος του σχολικού έτους με την έγκριση των αποτελεσμάτων σε τακτικές ή έκτακτες ολομέλειες του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με το Ν. 1566/85 “ (εγκύκλιος Κεδίκογλου 1900089/Γ1/10-12-2013). Αντίστοιχα και στην πρόσφατη διευκρινιστική εγκύκλιο(32773/Γ1/06/03/14) αναφέρεται πως:»Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών, οι οποίες ορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων».

Άρα δεν υπάρχει αυτοαξιολόγηση από ολομέλεια ή ο,τιδήποτε άλλο, πέρα από τη συγκρότηση ομάδων εργασίας και την τελική έγκριση των αποτελεσμάτων τους από την ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων. Η προσπάθεια να μετατραπεί όλος ο σύλλογος διδασκόντων σε μια ενιαία ομάδα εργασίας είναι πρακτικά και μεθοδολογικά αδύνατη, αλλά και ακυρώνει τη δυνατότητα της ατομικής επιλογής του κάθε εκπαιδευτικού να συμμετέχει ή όχι σε ομάδες εργασίας, όπως ρητά προβλέπεται στο νόμο 1566/85 στον οποίο παραπέμπει η εγκύκλιος του Υφυπουργού (10-12-2013).

Θυμίζουμε επίσης ότι στο επιστημονικό υποστηρικτικό υλικό της αυτοαξιολόγησης επισημαίνονται τα εξής : η αυτοαξιολόγηση εμπεριέχει, αποτυπώνει και καθιερώνει στοιχεία “συλλογικών διαδικασιών που αναπτύσσουν οι ομάδες εργασίας (..) και της εφαρμογής της έρευνας δράσης (action research ) στο πλαίσιο της ανάπτυξης των σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου (Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Τόμος 1. Βασικό Πλαίσιο σελ. 11-12). Άρα μόνο μέσα από ομάδες εργασίας μπορεί να προωθηθεί η αυτοαξιολόγηση και είμαστε βέβαιοι ότι οι υποστηρικτές της δε θέλουν, σε καμιά περίπτωση, να υπονομεύσουν το δημοσιευμένο “επιστημονικό της πλαίσιο”, για το οποίο άλλωστε έχει πληρώσει αρκετά εκατομμύρια ο ελληνικός λαός.

 Συναδέλφισσες/ οι,

Η προσπάθεια να χειραγωγηθούν οι συνάδελφοι/ ισσες, σε πανελλαδικά, ιδιάζουσες και αντιδημοκρατικές (που μόνο πολιτικό πανικό αναδεικνύουν τελικά) πρακτικές, πέρα μάλιστα από το ήδη υφιστάμενο πλαίσιο των υπουργικών εγκυκλίων θα πέσει στο κενό.

Κανείς δεν πρόκειται με λαθροχειρίες να επιβάλλει τη θέλησή του στον κόσμο της εκπαίδευσης.

Η απονομιμοποίηση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι γεγονός, πράγμα που αποδείχθηκε και το Σάββατο 15 Μάρτη έξω από το Υπουργείο Παιδείας.

Σε όσους, τέλος, συνεχίζουν αμετανόητοι στο δρόμο της τρομοκράτησης και όσους/ ες έχουν επιλέξει να λειτουργούν ως απλοί ιμάντες μεταβίβασης της κρατικής πολιτικής και της υποταγής στη μνημονιακή πολιτική απαντάμε με τα λόγια του Δημήτρη Γληνού : “Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του, θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος ανίκανος να μορφώσει άλλους”. Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δεν έχουμε σε καμιά περίπτωση αποφασίσει να παραιτηθούμε από το μορφωτικό μας καθήκον ως δημόσιοι λειτουργοί, άρα και από το δικαίωμα και τον καθήκον μας στην αντίσταση. Συνεχίζουμε.

Σφραγίδα

 

/* *//* *//* *//* *//* */

Ημερολόγιο
Μάρτιος 2014
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ   Απρ »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Πρόσφατα σχόλια