Archive for Ιανουάριος 2014

0000000111

Αρ. Πρωτ.581

Αθήνα 29/1/2014

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 

Συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων την ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών

   Έπειτα από τις καταγγελίες Συλλόγων Εκπαιδευτικών που αφορούν πιέσεις που ασκούνται σε εκπαιδευτικούς από στελέχη εκπαίδευσης ώστε να πραγματοποιηθούν συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με θέμα την αυτοαξιολόγηση και τη στελέχωση ομάδων εργασίας , την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, ημέρα εορτής  των Τριών Ιεραρχών, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει τα παρακάτω:

·         Σύμφωνα με το Π.Δ. 201/1998, άρθρο 4, παράγραφος 1 «Τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δε λειτουργούν… Την 30η Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Την ημέρα αυτή γίνεται εκκλησιασμός και πραγματοποιούνται σχετικές εκδηλώσεις, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό.»

·         Είναι, επομένως, παράνομη η πραγματοποίηση συνεδρίασης του συλλόγου των διδασκόντων κατά την ημέρα αυτή.

·         Καλούμε τους συναδέλφους σε περίπτωση που κληθούν σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων την 30η Ιανουαρίου, να μη συμμετέχουν και να καταγγείλουν το γεγονός στον τοπικό Σύλλογο Εκπαιδευτικών.

 

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει κάθε απόπειρα προώθησης της αυτοαξιολόγησης  που οδηγεί στην αξιολόγηση – χειραγώγηση, πολύ, δε,  περισσότερο  όταν αυτή γίνεται με ταυτόχρονη παραβίαση των νόμων και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

 000000000002

/* *//* *//* *//* */

axiologisi

Συνάδελφισσες, συνάδελφοι

Βρισκόμαστε σε κρίσιμη καμπή στη μάχη που δίνουμε ενάντια στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση.

Ήδη μετράμε – και στο σύλλογό μας αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα – τις πρώτες σημαντικές νίκες στην αντιπαράθεση με το Υπουργείο Παιδείας και την προσπάθειά του να επιβάλλει, σε πρώτη φάση, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

ü     Σχεδόν σε όλους τους συλλόγους της χώρας, έχουν ματαιωθεί μετά από δυναμική και μαζική παρέμβαση των συναδέλφων, τα επιμορφωτικά σεμινάρια των διευθυντών από τους Σχολικούς Συμβούλους. Στο δικό μας σύλλογο, δεν πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο πριν τις γιορτές, μετά από την κήρυξη στάσεων εργασίας από τους συλλόγους της Δ’ Αθήνας, ενώ στις 22/1 δεν πραγματοποιήθηκε απογευματινή συνάντηση, με το Σχολικό Σύμβουλο, σε σχολείο της περιοχής μας, όπου θα γινόταν συζήτηση για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

ü     Το κείμενο υπογραφών ενάντια στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση υπογράφηκε μαζικά από τους συναδέλφους του συλλόγου μας. Μέχρι σήμερα, Δευτέρα 27/1/2014 έχουν μαζευτεί 304 υπογραφές από 16 Σχολεία  και 18 Νηπιαγωγεία. Δεκάδες χιλιάδες υπογραφές έχουν συγκεντρωθεί από το σύνολο, σχεδόν, των συλλόγων πανελλαδικά.

ü     Σε δεκάδες συλλόγους διδασκόντων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση  έχει ψηφιστεί πρακτικό ενάντια στην αυτοαξιολόγηση, μετά από απόφαση της ΟΛΜΕ. Παρόμοια διαδικασία έχει ξεκινήσεις και σε συλλόγους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Η μαζικότητα και η δυναμικότητα της αντίδρασης δείχνει ότι η αντιπαράθεσή μας με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση δεν είναι απλά μια «αντίδραση των συνδικαλιστών» όπως ακούγεται από τα κατευθυνόμενα ΜΜΕ. Καταδεικνύει μια συνολική αντίθεση του εκπαιδευτικού σώματος στην προωθούμενη αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση.

Το Υπουργείο προσπαθεί να σταματήσει τη δυναμική αντίσταση του εκπαιδευτικού σώματος και «επιχειρηματολογεί» με non paper επιχειρήματα, που αποδεικνύονται μυθεύματα και καταρρίπτονται από την ίδια τη ζωή και την πραγματικότητα.

Μύθος 1ος: «Η αυτοαξιολόγηση είναι μια διαδικασία που δεν έχει σχέση με την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Είναι μια απλή «ανατροφοδοτική» διαδικασία για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας».

Στην Έκθεση του ΟΟΣΑ για το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (2011) – που έγινε κατά παραγγελία του Υπουργείου Παιδείας με τότε υπουργό τη διαβόητη Άννα Διαμαντοπούλου-  την ίδια έκθεση που πρότεινε την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τις εθνικές εξετάσεις από την Α’ Λυκείου, τη δημιουργία Τράπεζας θεμάτων, την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, την πρόσληψη περισσότερων συμβασιούχων εκπαιδευτικών και τη μείωση συνολικά των εκπαιδευτικών  …, διαβάζουμε επί λέξει:

«Οι ελληνικές αρχές πρέπει να επιταχύνουν την πρωτοβουλία τους, όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων με σκοπό το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης, βάσει αποτελεσμάτων,  προκειμένου να βελτιωθεί η παροχή εκπαίδευσης και να προωθηθεί η λογοδοσία σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.»

Και στη συνέχεια:

«Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων αποτελεί σημαντικό πρώτο βήμα στο σύστημα αξιολόγησης, για την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης και την εισαγωγή της αξιολόγησης ως τακτικής πρακτικής στην οργανωτική κουλτούρα του σχολείου.η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί, με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση.»

Παρότι ορισμένοι  καλοθελητές έσπευσαν να μας καθησυχάσουν και να μας διαβεβαιώσουν ότι η αυτοαξιολόγηση δεν συνδέεται με την ατομική αξιολόγηση και ότι η έκθεση, που  καλούμαστε να κάνουμε, θα μείνει στα συρτάρια, η έκθεση του ΟΟΣΑ, όπως φαίνεται παραπάνω μιλάει για «πρώτο βήμα για την εισαγωγή της αξιολόγησης στην κουλτούρα των σχολείων» και για τέτοια οργάνωση της αυτοαξιολόγησης ώστε να τα αποτελέσματα να είναι συγκρίσιμα μεταξύ σχολικών μονάδων. Γιατί άραγε;

Οποιαδήποτε σοβαρή παιδαγωγική θεωρία δεν παραλείπει να τονίσει την αλληλεξάρτηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τα κοινωνικά, πολιτιστικά, οικονομικά και μορφωτικά χαρακτηριστικά των μαθητών και του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου του σχολείου. Και όμως αυτές οι τόσο καθοριστικές, όπως γνωρίζουμε από την παιδαγωγική θεωρία και όπως η εμπειρία μας μέσα στο σχολείο δείχνει, παράμετροι δεν λαμβάνονται υπόψη ως δεδομένα του σχολείου που μετρώνται από τους περίφημους δείκτες της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας- γιατί απλούστατα δεν μπορούν να μετρηθούν!

Το σκεπτικό της αυτοαξιολόγησης των σχολείων είναι πολύ απλό στη σύλληψή του: Αν τα δεδομένα του σχολείου (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι) είναι ικανοποιητικά και τα αποτελέσματα του σχολείου (μαθησιακά αποτελέσματα) είναι φτωχά, τότε φταίει το ανθρώπινο δυναμικό (εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικές διαδικασίες, διδακτικές μέθοδοι). Οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, οι τοπικές συνθήκες, το πολιτιστικό και μορφωτικό επίπεδο του περιβάλλοντος των μαθητών δεν αναφέρονται πουθενά. Από την άλλη, αν τα δεδομένα του σχολείου δεν είναι ικανοποιητικά (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι) και τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι ανεπαρκή, τότε φταίνε οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που δεν βρήκαν άλλους πόρους για τη λειτουργία του σχολείου! Στην Αμερική και στην Αγγλία τέτοιες εκθέσεις οδήγησαν στο κλείσιμο εκατοντάδων σχολείων…

Μύθος 2ος: «Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, δεν έχει σχέση με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Εάν δεχτούμε την πρώτη, δεν θα υλοποιηθεί η δεύτερη».

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από αυτό. Το Προεδρικό Διάταγμα 152 της 5ης Νοεμβρίου 2013 το λέει καθαρά: από τα πρώτα κριτήρια αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης είναι η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, ενώ για τους εκπαιδευτικούς, η κατηγορία IV , στην οποία αξιολογείται η  «υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια» τα κριτήρια που περιλαμβάνει είναι οι «τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, η συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτο – αξιολόγησή της» και μάλιστα με «συντελεστή βαρύτητας» 1,5 , μεγαλύτερο δηλαδή και από «το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της διδασκαλίας» που είναι 0,5!

Εδώ να αναφέρουμε και το εξής: επειδή μιλάμε με όρους ΕΣΠΑ – και η αξιολόγηση είναι έργο ΕΣΠΑ- η αυτοαξιολόγηση είναι «υποέργο» του συνολικού έργου της αξιολόγησης, με τα αντίστοιχα τεχνικά δελτία και παραδοτέα. Για την αυτοαξιολόγηση προβλέπεται χρηματοδότηση που αγγίζει τα 2.000.000 ευρώ, ποσό που απ’ ότι φαίνεται θα μοιραστούν οι επιτροπές και οι υπεύθυνοι του έργου.

Μύθος 3ος: «Με την αυτοαξιολόγηση, θα δοθεί η δυνατότητα στη σχολική μονάδα να δει τις αδυναμίες και τις ελλείψεις της, θα τις καταγράψει και θα φτάσουν με αυτό τον τρόπο στο Υπουργείο Παιδείας για να έχει γνώση των προβλημάτων μας».

Είναι τουλάχιστον αφέλεια να λέμε ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν γνωρίζει τα προβλήματα των σχολείων μας, αφού είναι το ίδιο που τα δημιουργεί! Ποιος φταίει για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, για την υποχρηματοδότηση, για τη συνολική διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης; Ποιος έθεσε σε διαθεσιμότητα τους εκπαιδευτικούς της Τεχνικής Εκπαίδευσης, από τους οποίους τουλάχιστον 450  θα βρεθούν στις 22 Μάρτη με το χαρτί της απόλυσης; Ποιος απομάκρυνε από τα σπίτια και τις οικογένειές τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και τις μηδενικές αποσπάσεις;

Το Υπουργείο θέλει να γνωρίζει «ως μεγάλος αδερφός» το τι συμβαίνει στο σχολείο, όχι για να επιλύει προβλήματα, αλλά για να υλοποιεί την πολιτική διάλυσης της Δημόσιας Παιδείας. Σε αυτή την κατεύθυνση θέλει να αξιοποιήσει και το «my school».

Μύθος 4ος : «Με την αυτοαξιολόγηση και τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας θα μας δοθεί η ευκαιρία να βάλουμε στόχους και να βελτιώσουμε τη λειτουργία της σχολικής μονάδας».

Ποια σχολική μονάδα δεν έχει στόχους; Πρώτα απ’όλα είναι αυστηρά καθορισμένοι από τα αναλυτικό πρόγραμμα και τα σχολικά εγχειρίδια. Πώς άραγε θα αξιολογηθεί η οποιαδήποτε «παρέκκλιση» από αυτά; Από την άλλη, όλα αυτά που συζητάμε στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δεν βάζουν στόχους;  Όταν ειδικά στην περίοδο της κρίσης συζητάμε και προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για τα πάντα, από το τι θα κάνουμε για τα παιδιά που υποσιτίζονται , που δεν έχουν χρήματα για την επίσκεψη, που έχουν ανάγκη παιδαγωγικής και ψυχολογικής στήριξης; Στόχοι που τις περισσότερες φορές υλοποιούνται με δικές μας πρωτοβουλίες, χωρίς καμία στήριξη από εκείνους που τώρα υποστηρίζουν ότι θα μας «βοηθήσουν» αν τους καταγράψουμε στις φόρμες τις αυτοαξιολόγησης!

Μύθος 5ος: « Δεν θέλετε το διάλογο, γι’ αυτό διαλύετε τα σεμινάρια. Η συζήτηση όμως πρέπει να γίνει».

Αυτό που ξεχνούν όσοι υποστηρίζουν το παραπάνω, είναι ότι δεν υπάρχει καμία έννοια διαλόγου σε μια προαποφασισμένη, θεσμοθετημένη με νόμους και αυταρχική επιβολή της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση. Δεν μπορεί να συγκριθεί, ούτε μπαίνει επί ίσοις όροις  η δύναμη της εξουσίας να προπαγανδίσει την πολιτική της με την δική μας δυνατότητα μέσω των συλλογικών μας οργάνων να αντιπαρατεθούμε απέναντί τους. Δεν είμαστε ισότιμα μέλη γύρω από ένα τραπέζι. Είμαστε εκείνοι που καλούμαστε να «υπακούσουμε». Άρα δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την αντιπαράθεση με στόχο την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Λέμε όχι στην αξιολόγησή τους, γιατί έχουμε… αξίες. Όχι από αδράνεια, από συνήθεια ή για να μη χάσουμε τη  βολή μας.

Κάνουμε αυτή την επιλογή με θυμό. Γιατί δε δεχόμαστε να βλέπουμε την κοινωνία και τα παιδιά να στενάζουν, τα σχολεία να διαλύονται και κάποιους να ισχυρίζονται ότι δίνοντας εκατομμύρια ευρώ σε επιτροπές, μελέτες και Οίκους ειδικών, θα γνωρίσουν τα προβλήματα (που δήθεν δεν ξέρουν) για να καλυτερέψουν την εκπαίδευση μελλοντικά. Δε δεχόμαστε την κοροϊδία.

Κάνουμε αυτή την επιλογή με μέτρο τις δικές μας αξίες, τα πιστεύω μας για μόρφωσηκοινωνικό δικαίωμα, και αξιοπρεπή δουλειά, τις ιστορικές παρακαταθήκες των πατεράδων και των μανάδων μας, των αγώνων του λαού μας, τα όνειρα των παιδιών μας. Αξία για μας έχει η γνώση κι όχι οι κατακερματισμένες δεξιότητες, η μαθησιακή διαδικασία και το περιεχόμενό της κι όχι η μέτρηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Δε θέλουμε να πείσουμε τους μαθητές μας ότι δε μπορούν, αλλά να δούμε ότι καλύτερο υπάρχει μέσα τους, για να μπορέσουν. Δε θέλουμε να χαμηλώσουμε τις προσδοκίες τους από τη ζωή και την ευτυχία, στα μέτρα της καπιταλιστικής κρίσης και στα όρια των προτεραιοτήτων τους, αλλά να ψηλώσουμε το μπόι τους, να τους δώσουμε εφόδια να σταθούν όρθιοι, να πετάξουν και να πετάξουμε κι εμείς μαζί τους. Αρνούμαστε να  δεχθούμε τη μορφωτική κι εργασιακή λοβοτομή τους, για τη δική μας επιβίωση.

Κάνουμε αυτή την επιλογή γιατί θέλουμε να υπερασπιστούμε το δημόσιο – κοινωνικό όφελος κι όχι τη βολή του δημόσιου υπαλλήλου, που πολύ κατηγορούν στα λόγια αλλά διακαώς επιδιώκουν και επιβάλλουν στην πράξη. Το δικαίωμα για μόρφωση σύγχρονη, δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά. Την υποχρέωση του κράτους να χρηματοδοτεί και να εξασφαλίζει κάθε μέσο σχετικά με αυτό. Δεν μπορεί να υπομένουμε αγνοώντας. Δεν μπορεί να ξέρουμε και να σιωπούμε. Ανάλογα συστήματα στις ΗΠΑ  οδήγησαν στο κλείσιμο πολλών σχολείων των φτωχών συνοικιών. Παρόμοια συστήματα αξιολόγησης στην Αγγλία, αύξησαν τη μαθητική διαρροή στο 30%, αφού οι γονείς δεν μπορούσαν να πληρώσουν τα «καλά σχολεία. Απολύθηκαν πολλοί καθηγητές και οι υπόλοιποι «καίγονται» γρήγορα από ένα αξιολογικό πλαίσιο που τους επιβάλλει κατά 75%, να ασχολούνται με μη εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά θέματα.  Είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι για να υπηρετούμε δημόσια συμφέροντα και κοινωνικές ανάγκες κι όχι το πως θα γεμίζουν οι τσέπες ορισμένων.

Είναι επιτακτική ανάγκη, και με τον αέρα που μας δίνουν οι μέχρι τώρα νίκες μας – έστω και μικρές αλλά πολύ ουσιαστικές – να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματά μας. Και εδώ είναι ανάγκη να απαντήσουμε αποφασιστικά και στον έκτο μύθο : «Είναι νόμος του κράτους άρα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε». Το εργατικό κίνημα συνολικά αλλά και το εκπαιδευτικό κίνημα έχει μεγάλη εμπειρία από την μη εφαρμογή ή ακόμα και την κατάργηση νόμων. Ο αντίπαλος δεν είναι ανίκητος. Απλά χρειάζεται να υψώσουμε το μπόι μας. Απαραίτητη προϋπόθεση η συλλογική απάντηση και αντίσταση.

/* *//* *//* *//* */

Η  Διδασκαλική Ομοσπονδία  μέσα από τις αποφάσεις των Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και από αυτές του Διοικητικού Συμβουλίου της έχει, με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις θέσεις του κλάδου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιολόγηση. Την αξιολόγηση ως  ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της  ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου.

Δυστυχώς, με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11 και το πρόσφατο ΠΔ 152/2013) η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (υπό την όποια ηγεσία) αποδεικνύει ότι ως μοναδικό στόχο έχει  τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων  ανοίγει διάπλατα ακόμη και την πόρτα των απολύσεων, όπως δείχνει και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης που έχουν τεθεί από το καλοκαίρι σε διαθεσιμότητα, αποτελεί εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

Η προσπάθεια εφαρμογής της σε πρώτο στάδιο, με την πραγματοποίηση ενημερωτικών συναντήσεων για τα στελέχη της εκπαίδευσης, συνάντησε τη δυναμική αντίδραση του Κλάδου. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ανταποκρίθηκε με δυναμισμό στο κάλεσμα της Δ.Ο.Ε. και των κατά τόπους συλλόγων για μη συμμετοχή στις συναντήσεις. Τα μηνύματα από όλη την Ελλάδα αναφέρουν τη ματαίωση των σεμιναρίων και των συναντήσεων. Οι εκπαιδευτικοί κέρδισαν την πρώτη μάχη.

Σε λίγες ημέρες λήγει και η προθεσμία συγκέντρωσης των υπογραφών των εκπαιδευτικών ενάντια στη διαδικασία που το Υπουργείο ονομάζει αξιολόγηση. Κι εδώ τα μηνύματα είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Η έκφραση της αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου προς τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας είναι συντριπτική.

Ο δρόμος είναι, όμως, ακόμα μακρύς. Ήδη το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε εφαρμογή τη διαδικασία της αποκαλούμενης αυτοαξιολόγησης και καλεί με εγκύκλιό του τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να δημιουργήσουν ομάδες εργασίας που θα υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση,  μια διαδικασία που η φιλοσοφία και η πρακτική της θα αποτελέσει το δούρειο ίππο για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, ανεξαρτήτως του τίτλου που φέρει, είναι μια διαδικασία που οι σύλλογοι διδασκόντων διαχρονικά ακολουθούν. Αυτοί είναι που, παρά το γεγονός ότι καλούνται να ασκήσουν το έργο τους δίχως υποδομές και στήριξη από την πολιτεία, αποτιμούν στις παιδαγωγικές τους συνεδριάσεις την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τους μονάδας και προχωρούν σε κινήσεις βελτίωσής της προς όφελος των μαθητών.

Αντίθετα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου καμία αυτοαξιολόγηση του έργου της δεν κάνει. Αν το είχε κάνει θα γνώριζε πως εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να ασκείται δίχως διορισμούς εκπαιδευτικών, με διαθεσιμότητα, με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, με αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, δίχως επαρκή χρηματοδότηση, δίχως τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, δίχως…

Αντ’ αυτού για μια ακόμη φορά μετακυλύει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί «αθώα» και με «όμορφες» λεκτικές διατυπώσεις  να κηρύξουν εκείνοι την έναρξη μιας διαδικασίας που ολοφάνερα συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, με την αναζήτηση των υπευθύνων για την πορεία της εκπαίδευσης στις τάξεις τους και που ολοφάνερα οδηγεί στο επόμενο στάδιο, την αξιολόγηση – λαιμητόμο, των ποσοστώσεων, της μισθολογικής και βαθμολογικής καθήλωσης και τελικά της απόλυσης.

 

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους των διδασκόντων να μην διευκολύνουν την πολιτική ηγεσία στο έργο της δικής τους καρατόμησης.  Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δεν πρέπει να οδηγήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.

 

 

 

 

 

 

 

Τονίζουμε ότι όταν οι συνεδριάσεις γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας, κάτι που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος, η συμμετοχή σε αυτές αποτελεί σαφέστατη παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, επομένως κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε αυτές.

  Σε κάθε περίπτωση, όμως, που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η ξεκάθαρη απάντηση ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν, αφού κανείς εκπαιδευτικός δεν εκδήλωσε εθελοντικά ενδιαφέρον.

  Συνάδελφοι,

  αυτό είναι το δεύτερο βήμα, έπειτα από τη ματαίωση των σεμιναρίων, στην πορεία της οργανωμένης και μεθοδικής αντίδρασης ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης. Ο δρόμος του αγώνα που βρίσκεται μπροστά μας θα είναι μεγάλος μα τελικά νικηφόρος. Είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσουμε ότι η συνολική και δυναμική  μας αντίδραση ενάντια στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης  είναι αυτή που θα ανατρέψει τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας. Οι αυταπάτες που καλλιεργούνται στους συναδέλφους που έχουν μείνει βαθμολογικά και μισθολογικά στάσιμοι, εξ αιτίας της εφαρμογής των νόμων 3848 και 4024, είναι εύκολο να αποκαλυφθούν. Κανείς δεν πρόκειται να εξελιχθεί μισθολογικά όσο χαμηλά κι αν βρίσκεται ακόμη κι αν πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση. Οι οικονομικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα μιλούν για μηδενικές αυξήσεις σε μισθούς. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η αξιολόγηση που η κυβέρνηση έχει στο πρόγραμμά της, είναι αυτή που συνδέεται με τη στασιμότητα, τη διαθεσιμότητα, την απόλυση.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ξεκινήσει σειρά ενημερωτικών επισκέψεων σε περιοχές όπου διοργανώνονται συναντήσεις – συνελεύσεις με θέμα την αξιολόγηση. Προχωρά, επίσης, στη διοργάνωση κεντρικών εκδηλώσεων ανά Περιφέρεια με στόχο την ενημέρωση, τη συνειδητοποίηση και τη συσπείρωση των συναδέλφων.

Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς:

  •  Να  εκφράσουν συντεταγμένα με κάθε τρόπο και κυρίως με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας, την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση – χειραγώγηση.
  • Να μην προχωρήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.

  Οι τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών σε συνεννόηση κα συνεργασία με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα πρέπει να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης.

/* *//* *//* *//* */

0000000111

Η  Διδασκαλική Ομοσπονδία  μέσα από τις αποφάσεις των Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και από αυτές του Διοικητικού Συμβουλίου της έχει, με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις θέσεις του κλάδου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιολόγηση. Την αξιολόγηση ως  ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» που θα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα όργανα και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της  ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου.

  Δυστυχώς, με τα νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11 και το πρόσφατο ΠΔ 152/2013) η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (υπό την όποια ηγεσία) αποδεικνύει ότι ως μοναδικό στόχο έχει  τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

  Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, η σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων  ανοίγει διάπλατα ακόμη και την πόρτα των απολύσεων, όπως δείχνει και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης που έχουν τεθεί από το καλοκαίρι σε διαθεσιμότητα, αποτελεί εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

  Η προσπάθεια εφαρμογής της σε πρώτο στάδιο, με την πραγματοποίηση ενημερωτικών συναντήσεων για τα στελέχη της εκπαίδευσης, συνάντησε τη δυναμική αντίδραση του Κλάδου. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ανταποκρίθηκε με δυναμισμό στο κάλεσμα της Δ.Ο.Ε. και των κατά τόπους συλλόγων για μη συμμετοχή στις συναντήσεις. Τα μηνύματα από όλη την Ελλάδα αναφέρουν τη ματαίωση των σεμιναρίων και των συναντήσεων. Οι εκπαιδευτικοί κέρδισαν την πρώτη μάχη.

  Σε λίγες ημέρες λήγει και η προθεσμία συγκέντρωσης των υπογραφών των εκπαιδευτικών ενάντια στη διαδικασία που το Υπουργείο ονομάζει αξιολόγηση. Κι εδώ τα μηνύματα είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Η έκφραση της αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου προς τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας είναι συντριπτική.

  Ο δρόμος είναι, όμως, ακόμα μακρύς. Ήδη το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε εφαρμογή τη διαδικασία της αποκαλούμενης αυτοαξιολόγησης και καλεί με εγκύκλιό του τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να δημιουργήσουν ομάδες εργασίας που θα υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση,  μια διαδικασία που η φιλοσοφία και η πρακτική της θα αποτελέσει το δούρειο ίππο για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

  Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, ανεξαρτήτως του τίτλου που φέρει, είναι μια διαδικασία που οι σύλλογοι διδασκόντων διαχρονικά ακολουθούν. Αυτοί είναι που, παρά το γεγονός ότι καλούνται να ασκήσουν το έργο τους δίχως υποδομές και στήριξη από την πολιτεία, αποτιμούν στις παιδαγωγικές τους συνεδριάσεις την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τους μονάδας και προχωρούν σε κινήσεις βελτίωσής της προς όφελος των μαθητών.

 Αντίθετα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου καμία αυτοαξιολόγηση του έργου της δεν κάνει. Αν το είχε κάνει θα γνώριζε πως εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να ασκείται δίχως διορισμούς εκπαιδευτικών, με διαθεσιμότητα, με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, με αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, δίχως επαρκή χρηματοδότηση, δίχως τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, δίχως…

  Αντ’ αυτού για μια ακόμη φορά μετακυλύει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους καλεί «αθώα» και με «όμορφες» λεκτικές διατυπώσεις  να κηρύξουν εκείνοι την έναρξη μιας διαδικασίας που ολοφάνερα συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, με την αναζήτηση των υπευθύνων για την πορεία της εκπαίδευσης στις τάξεις τους και που ολοφάνερα οδηγεί στο επόμενο στάδιο, την αξιολόγηση – λαιμητόμο, των ποσοστώσεων, της μισθολογικής και βαθμολογικής καθήλωσης και τελικά της απόλυσης.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους των διδασκόντων να μην διευκολύνουν την πολιτική ηγεσία στο έργο της δικής τους καρατόμησης.  Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων δεν πρέπει να οδηγήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.

  Τονίζουμε ότι όταν οι συνεδριάσεις γίνονται εκτός ωραρίου εργασίας, κάτι που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος, η συμμετοχή σε αυτές αποτελεί σαφέστατη παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, επομένως κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε αυτές.

  Σε κάθε περίπτωση, όμως, που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η ξεκάθαρη απάντηση ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν, αφού κανείς εκπαιδευτικός δεν εκδήλωσε εθελοντικά ενδιαφέρον.

  Συνάδελφοι,

  αυτό είναι το δεύτερο βήμα, έπειτα από τη ματαίωση των σεμιναρίων, στην πορεία της οργανωμένης και μεθοδικής αντίδρασης ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης. Ο δρόμος του αγώνα που βρίσκεται μπροστά μας θα είναι μεγάλος μα τελικά νικηφόρος. Είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσουμε ότι η συνολική και δυναμική  μας αντίδραση ενάντια στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης  είναι αυτή που θα ανατρέψει τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας. Οι αυταπάτες που καλλιεργούνται στους συναδέλφους που έχουν μείνει βαθμολογικά και μισθολογικά στάσιμοι, εξ αιτίας της εφαρμογής των νόμων 3848 και 4024, είναι εύκολο να αποκαλυφθούν. Κανείς δεν πρόκειται να εξελιχθεί μισθολογικά όσο χαμηλά κι αν βρίσκεται ακόμη κι αν πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση. Οι οικονομικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα μιλούν για μηδενικές αυξήσεις σε μισθούς. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η αξιολόγηση που η κυβέρνηση έχει στο πρόγραμμά της, είναι αυτή που συνδέεται με τη στασιμότητα, τη διαθεσιμότητα, την απόλυση.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ξεκινήσει σειρά ενημερωτικών επισκέψεων σε περιοχές όπου διοργανώνονται συναντήσεις – συνελεύσεις με θέμα την αξιολόγηση. Προχωρά, επίσης, στη διοργάνωση κεντρικών εκδηλώσεων ανά Περιφέρεια με στόχο την ενημέρωση, τη συνειδητοποίηση και τη συσπείρωση των συναδέλφων.

  Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς:

·          Να  εκφράσουν συντεταγμένα με κάθε τρόπο και κυρίως με την υπογραφή του κειμένου της Ομοσπονδίας, την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση – χειραγώγηση.

·         Να μην προχωρήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.

  Οι τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών σε συνεννόηση κα συνεργασία με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα πρέπει να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης.

000000000002

/* *//* *//* *//* */

Συναδέλφισσες και συνάδφελφοι

Αύριο πρέπει να είμαστε όλοι στην έκτακτη γενική συνέλευση του συλλόγου μας

9ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας στις 7μ.μ

Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Οργανώνουμε τις αντιστάσεις μας και τον αγώνα μας!!!

/* *//* *//* *//* */

Συνάδελφοι, συμμετέχουμε μαζικά στην πανελλαδική καμπάνια για το μάζεμα υπογραφών, που διενεργείται από τους Συλλόγους και τη ΔΟΕ. Να υπάρξει μια συνολική, συντριπτική αντίθεση όλου του κλάδου στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.

Απευθύνουμε μήνυμα ενότητας και αγώνα, για τη μεγάλη μάχη που έχουμε μπροστά μας. Τη μάχη για την οριστική ακύρωση των διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης που προωθείται από το ΥΠΑΙΘ. Κατανοούμε όλοι μας ότι η αξιολόγηση σημαίνει: απολύσεις, κατηγοριοποίηση σχολείων – εκπαιδευτικών – μαθητών, νέες συμπτύξεις και συγχωνεύσεις, εργασιακή – εκπαιδευτική και παιδαγωγική υποταγή, προώθηση του σχολείου της αγοράς.

Παίρνουμε τη θέση μας δίπλα στο δημόσιο σχολείο, δίπλα στους μαθητές μας.

Τα μέλη του Δ.Σ. θα περάσουν από τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία, έως τις 24/1/2014 για τη συλλογή των υπογραφών.

«Ποιος θα πληρώσει για τους νέους ανθρώπους, που η απόγνωση οδήγησε στα ξένα, πώς θα επιστραφούν τα αγαθά και οι αξίες, που έκλεψε το Άδικο από τους αθώους, με ποια διαδικασία θα αναστηλωθούν τόσες και τόσες ζωές ακυρωμένες; Όχι, οι φήμες ότι θα κοπάσει η θύελλα, δεν με αφορούν, ούτε με επηρεάζουν. Ο χρόνος της αναμονής έχει ένα τέλος«.

(Από πρόσφατο κείμενο του αστροφυσικού Γ. Γραμματικάκη)

/* *//* *//* *//* */

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας υλοποιώντας και τις αποφάσεις των Γ.Σ. του συλλόγου μας  ενάντια στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση των  εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου και κατόπιν  της έκδοσης της εγκυκλίου του Υπουργείου  Παιδείας ( Αριθ. Πρωτ.: 190089/Γ1/10-12-13  ) για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, στη συνεδρίασή του της 9ης Ιανουαρίου 2014, κατέληξε στα εξής:

Θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εκφραστεί στην πράξη ένα  ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης κατά της αξιολόγησης , με αιχμή την περίοδο αυτή τη δρομολόγηση της εφαρμογής  της αυτοαξιολόγησης και τη συγκρότηση « ομάδων εργασίας »  που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος.

Καλούμε τους – τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς να μην εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στις σχετικές « ομάδες εργασίας » και τους συλλόγους διδασκόντων να μην συγκροτήσουν καμία « ομάδα εργασίας ». Επισημαίνουμε ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να θέσει υποψηφιότητα στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου ή του Νηπιαγωγείου για συμμετοχή στις « ομάδες εργασίας ».

Το Δ.Σ. καλύπτει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους με στάσεις εργασίας για τη μη συμμετοχή τους  στις συνεδριάσεις  των « ομάδων  εργασίας » όπου αυτές τυχόν συσταθούν. Σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωμένος –η κανένας –καμία συνάδελφος να συμμετέχει σε απογευματινή συνεδρίαση, οποιασδήποτε «ομάδας εργασίας».

Καλούμε τους – τις συναδέλφους να ενημερώνουν άμεσα το Σύλλογο, σε όποια απόπειρα συγκρότησης και συνεδρίασης «ομάδων εργασίας».

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΑΚΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ                                               ΛΙΠΚΟΒΙΤΣ ΜΑΡΙΑ

/* *//* *//* *//* */

Την Τρίτη 14/1/2014 και την Τετάρτη 15/1/2014 πραγματοποιούνται συναντήσεις των Σχολικών Συμβούλων Ι.Κ. Περιφέρειας και  38ης Περιφέρειας, αντίστοιχα, με τους Διευθυντές των σχολείων της περιφερείας τους. Σε περίπτωση που γίνει απόπειρα μετατροπής των συναντήσεων αυτών, σε σεμινάρια σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου, καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους διευθυντές των Σχολείων των προαναφερόμενων Περιφερειών, κηρύσσοντας διευκολυντική στάση εργασίας, ώστε, αν χρειαστεί, να μπορούν να αποχωρήσουν από τη διαδικασία.

Η απόφαση του Συλλόγου μας εντάσσεται στα πλαίσια της απόφασης της ΔΟΕ Αρ.Πρωτ.437/26/11/2013, την οποία επισυνάπτουμε. Η στάση εργασίας του Συλλόγου μας καλύπτει την τέταρτη, πέμπτη και έκτη ώρα του εργασιακού ωραρίου, δηλαδή 11:00 π.μ. έως 2:00 μ.μ. Υπενθυμίζουμε ότι η ΔΟΕ με την απόφασή της, που επισυνάπτουμε, έχει εξαγγείλει τρίωρη στάση εργασίας, για τις τρεις πρώτες ώρες (8 – 11 π.μ.). Δεδομένου ότι οι δυο στάσεις εργασίας αφορούν το εργασιακό ωράριο, καλύπτουν πλήρως τους συναδέλφους Διευθυντές των προαναφερόμενων Περιφερειών, ώστε αν χρειαστεί, να κάνουν χρήση μίας εξ αυτών και να αποχωρήσουν από όποια διαδικασία σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των σχολικών μονάδων.

Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην επιβαλλόμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση. Διαμαρτυρόμαστε για την κατάσταση της δημόσιας παιδείας.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΑΚΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ                                               ΛΙΠΚΟΒΙΤΣ ΜΑΡΙΑ

/* *//* *//* *//* */

Συναδέλφισσες/οι

1. Τις τελευταίες ημέρες υπήρξε μεγάλη αναταραχή και κινητικότητα στο κλάδο μας και σε όλο το Δημόσιο, σχετικά με τις ειδικές εισφορές αλληλεγγύης, τις παρακρατήσεις που έχουν γίνει και γίνονται και τις διεκδικήσεις επιστροφής τους. Πριν τα Χριστούγεννα κάποιοι υπάλληλοι (στην περιοχή της Καβάλας) ανακάλυψαν πως η παρακράτηση που αναφέρει το άρθρο 29 είχε γίνει διπλή τόσο από την εφορία όσο και από τη μισθοδοσία τους.

Το γεγονός αναφέρθηκε σε δικηγόρους οι οποίοι και έβγαλαν ανακοίνωση στο διαδίκτυο για την υπόθεση με την προτροπή οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι να διεκδικήσουν το ποσό από την εφορία, ζητώντας να μην παραγραφεί και να τους επιστραφεί. Μετά από αυτό άρχισε η υπόθεση να λειτουργεί ανεξέλεγκτα.

2. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία απόφαση που να δικαιώνει τελεσίδικα εργαζόμενο του Δημοσίου, ώστε να πάρει επιστροφή χρημάτων, από δικαστική διεκδίκηση του ποσού που του παρακρατήθηκε ως εισφορά αλληλεγγύης, έγινε μια τεράστια διασπορά φημών, ότι δήθεν με μια αίτηση στην εφορία θα επιστραφεί το ποσό για το οποίο γίνεται διεκδίκηση. Αυτό είναι εντελώς λανθασμένο. Επίσης υπήρξαν πολλοί καλοθελητές, κυρίως από δικηγορικά γραφεία, οι οποίοι κυκλοφόρησαν δεκάδες υποδείγματα αιτήσεων για τις Εφορίες. Η πραγματικότητα έχει ως εξής: Αν κάποιος επιλέξει να αιτηθεί στην εφορία την επιστροφή του ποσού που του παρακρατήθηκε το 2011 (περίπου 250 – 300€ ), το μόνο το οποίο κατοχυρώνει είναι να έχει δικαίωμα δικαστικής διεκδίκησης του ποσού αυτού, αφού δεν θα έχει υποπέσει σε διαδικασία παραγραφής.

Είναι φανερό ότι αν κάποιος συνάδελφος έκανε ή κάνει παρόμοια αίτηση στην Εφορία του, θα έχει στο μέλλον το δικαίωμα να προσφύγει δικαστικά για να διεκδικήσει το ποσό αυτό. Για τα έτη 2012, 2013 και 2014 πρέπει αντίστοιχα αν θελήσει, να αιτηθεί την επιστροφή τους, ώστε να μην παραγραφούν και τελικά έχοντας στα χέρια του τους αριθμούς πρωτοκόλλου που έχει λάβει, να αποφασίσει, αν και πότε, θα καταθέσει αγωγή μέσω δικηγόρου, για να διεκδικήσει τα χρήματα. Επίσης είναι φανερό ότι μια δικαστική διεκδίκηση που αφορά μόνο σε ποσό 200 – 300 €, έχει μειωμένη αξία. Άρα όποιος θελήσει να προσφύγει δικαστικά, πρέπει να το κάνει στο μέλλον, διεκδικώντας το τότε συνολικό ποσό, που θα έχει συγκεντρωθεί.

3. Αξίζει να σημειωθεί ότι: Η ΑΔΕΔΥ προσέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας για όλες τις εισοδηματικές απώλειες των μνημονιακών νόμων και εκδόθηκαν αρνητικές αποφάσεις.

Επίσης προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το οποίο με τη σειρά του εξέδωσε αρνητικές αποφάσεις.

Τέλος εκδόθηκε η απόφαση 95/2013 του ΣτΕ (επισυνάπτεται), η οποία βάζει τέλος σε όποια δικαστική διεκδίκηση για τα 176 €, αφού δικαιώνει τελεσίδικα το κράτος για τη στάση του και ακυρώνει τις δικαστικές αποφάσεις που είχαν εκδοθεί υπέρ των υπαλλήλων.

4. Ο νόμος βάσει του οποίου έγιναν και γίνονται οι κρατήσεις των εισφορών αλληλεγγύης είναι ο Ν. 3896/2011 και συγκεκριμένα τα άρθρα 29 και 38. Ψηφίστηκε από το κοινοβούλιο, το καλοκαίρι του 2011, μαζί με δεύτερο μνημόνιο, εν μέσω μεγάλων απεργιακών αγώνων και λαϊκών κινητοποιήσεων.  Η κυβέρνηση απέναντί στη λαϊκή διαμαρτυρία, επέδειξε πρωτοφανή αυταρχισμό και βιαιότητα. Ταυτόχρονα υλοποιώντας το δεύτερο μνημόνιο υλοποιούνται μια σειρά μέτρα και κρατήσεων, πέραν των εισφορών αλληλεγγύης. Μέτρα τα οποία είναι προφανώς αντιλαϊκά και των οποίων καταγγέλλεται η συνταγματικότητα.

Χωρίς να αναιρούμε τη σημασία που μπορεί να έχει η ατομική δικαστική διεκδίκηση, στην οποία πολλοί συνάδελφοι έχουν καταφύγει κατά καιρούς και η οποία μπορεί να έχει σε ορισμένες περιπτώσεις ευνοϊκή κατάληξη (π.χ. το οικογενειακό επίδομα), κατά τη γνώμη μας η ουσία και η μέγιστη σημασία βρίσκεται στην απαλλαγή του λαού και της κοινωνίας από την πολιτική της κοινωνικής λεηλασίας και της οριστικής πτώχευσης της κοινωνίας,. Πολιτική των κυβερνήσεων που υπηρετούν τα συμφέροντα των δανειστών, της Ε.Ε., του ΔΝΤ και του διεθνούς τρπεζικού κεφαλαίου.

Ο δρόμος τον οποίο πρέπει να βαδίσουμε είναι ο δύσκολος δρόμος της συλλογικής αντίστασης και ανατροπής αυτής της πολιτικής. Διαφορετικά θα πρέπει να προσφεύγουμε κάθε λίγο για δεκάδες μέτρα και εγκυκλίους, για δεκάδες χαράτσια και κρατήσεις.

5. Πάντα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί σε ότι σχετίζεται με δικαστικές προσφυγές, όταν πίσω από αυτές υπάρχουν διαμεσολαβήσεις μεγάλων δικηγορικών γραφείων, αμοιβές και οικονομικά συμφέροντα.

6.. Ο Σύλλογος από 31/12/2013 έχει υποβάλει στη Δ’ Διεύθυνση αίτημα μη παραγραφής για τις εισφορές αλληλεγγύης, για τα μέλη του Συλλόγου.

7. Ανακεφαλαιώνοντας τονίζουμε: η υποβολή αίτησης προς την αρμόδια ΔΟΥ του κάθε συναδέλφου, όπως και να έχει συνταχθεί, είτε ζητώντας τη μη παραγραφή της εισφοράς του 2011 είτε ζητώντας την επιστροφή της εισφοράς έχει σκοπό τη διασφάλιση ότι οι αξιώσεις για επιστροφή των παρακρατηθέντων δε θα υποκύψουν σε διετή παραγραφή όπως προβλέπει ο νόμος. Με την αίτηση δεν επιστρέφεται το ποσό της εισφοράς από τις εφορίες, αλλά εξασφαλίζεται η διακοπή παραγραφής προκειμένου να είναι ανοικτή η δικαστική διεκδίκηση.

Τόσο η αίτηση προς την αρμόδια ΔΟΥ για μη παραγραφή του παρακρατηθέντα φόρου όσο και η δικαστική αγωγή είναι δύο διαφορετικά ζητήματα προσωπικής επιλογής.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΜΑΚΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ                                                  ΛΙΠΚΟΒΙΤΣ ΜΑΡΙΑ

 

/* *//* *//* *//* */

Ημερολόγιο
Ιανουάριος 2014
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ   Φεβ »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Πρόσφατα σχόλια